کد خبر : 174582 تاریخ : ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۸ مهر - 13:16
شهردار منطقه یک در نخستین همایش شمیران ، نگین تهران: شمیران نبض اقتصادی و سیاسی کشور است شمیران به دلیل موقعیت خاص سیاسی و حضور مسئولین، نبض اقتصادی و سیاسی کشور است و وضعیت خوش آب و هوایی آن مزیت ها و معایبی را برای ساکنین این منطقه ایجاد کرده است.

نوآوران آنلاین- به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، حبیب اله تاجیک اسماعیلی شهردار منطقه یک در همایش شمیران، نگین تهران که با حضور دکتر پروانه مافی عضو مجلس شورای اسلامی تهران، دکتر پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران،دکتر بجنوردی رییس دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، دکتر منیعی رییس انجمن دوستداران تهران،دبیران شورایاری و... در سالن همایش های بین المللی رایزن در منطقه یک برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: این منطقه به دلیل قرار گرفتن در کوهپایه در بلند ترین نقطه تهران واقع شده و اسم شمیران هم از همین خصوصیات آب و هوایی و جغرافیایی گرفته شده است.
وی گفت: منطقه یک به دلیل بافت خاص جغرافیایی و وجود معابر کوچه باغی متراکم ترین منطقه تهران است که باید برای حل مشکل ترافیکی آن توسعه مترو را با همکاری شورای شهر در اولویت قرار دهیم.
تاجیک اسماعیلی اظهار امیدواری کرد با توجه به شرایط اقتصادی فعلی با همکاری بیشتر مسئولین بتوان زیر ساخت های توسعه مترو را آماده سازی کرد.
دکتر سیاوش شهریور فرماندار شمیرانات نیز در این همایش ضمن تشکر از شهردار منطقه یک به دلیل جلوگیری از فروش تراکم و شهر فروشی اظهار داشت : شمیرانات تاج شهر تهران است و تهران بدون شمیرانات نه مفهوم تاریخی دارد، نه سیاسی، محل حضور حضرت امام خمینی (ره) و بسیاری از اندیشمندان و نخبگان فرهنگی و...بوده و با وجود منابع طبیعی در تامین آب شرب تهران نقش مهمی دارد و امروزه از شهرستان های دیگر کشور مظلوم تر است.
دکتر حناچی نیز در این همایش ارتفاعات البرز را یکی از ارزش های درجه یک تهران دانست و گفت: شمیرانات بعنوان نگین تهران در این ارتفاعات می درخشد.
وی افزود: جهت حفظ تاریخ پایتخت نقشه های تاریخی تهران را به چاپ رساندیم و تهران در مطبوعات دوره ناصری هم به زودی به چاپ می رسد و سعی داریم از ارزش های تاریخی تهران چون لاله زار و... پرده برداری کنیم.
گفتنی است در ادامه این همایش پنل شمیران با هدف احیای هویت شمیران با حضور حاضرین برگزار شد و از نماد و یادمان شمیران ، نگین تهران رونمایی شد.