کد خبر : 173858 تاریخ : ۱۳۹۷ سه شنبه ۳ مهر - 12:42
آفت درختان نارون در شمال تهران کنترل شد جمعیت سوسک های برگخوار ، بعنوان یکی از مهمترین آفات درختان نارون با انجام اقدامات پیشگیرانه و کنترل چرخه زندگی آنها، کاهش یافت.

نوآوران آنلاین- به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه یک مجید نوربخش معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک با اعلام خبر فوق اظهار داشت : سوسک برگ خوار نارون مهمترین آفت درختان نارون است و در شمیران به صورت حشره کامل و زیر پوستک و شیار تنه درختان و یا در 3 تا 5 سانتی متری زیر بستر کاشت، زمستان گذرانی می کنند، از همین رو برای کنترل و کاهش جمعیت آفت ها ، این درختان تیمار شدند.
وی گفت : با آموزش کارشناسان و کارگران در سطح نواحی ده گانه اقدام به حذف فیزیکی دسته جات تخم سوسک ها بوسیله افراد آموزش دیده در حین پایش جمعیت شد که با توجه به رفتارشناسی آفت،  از رول زرد دور تنه جهت حذف فیزیکی لاروهای سن 3 که عادت دارند از روی تنه پایین آمده و داخل خاک تبدیل به شفیره شوند استفاده شد که با این اقدام چرخه زندگی آفت ها  شکسته و جمعیت نسل بعدی آنها بسیار کاهش داده شد.
 نوربخش تصریح کرد: در دو سال گذشته  از پوشش آهک بر روی تنه درختان نارون برای کاهش جمعیت حشره زمستان گذران استفاده می شد ولی امسال جهت پیشگیری از دفرمه شدن پوسته تنه از این کار خودداری و به جای آن وُلک پاشی روی تنه ها انجام  شد که نتیجه آن کاهش جمعیت حشرات کامل بود.
معاون شهردار منطقه یک افزود: مشکل مهم و عمده در کنترل آفت سوسک برگخوار نارون، همجواری باغات رها شده از جمله سفارتخانه ها، مراکز نظامی و انتظامی و ... که دارای درختان نارون هستند بوده که عدم مبارزه و کنترل حشرات در این مراکز منجر به انتقال آلودگی از این مکانها به سمت درختان معابر می شود.