کد خبر : 173644 تاریخ : ۱۳۹۷ جمعه ۳۰ شهريور - 11:18
بارش باران و رگبار و رعد و برق در راه بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی سازمان هواشناسی، روز جمعه در ارتفاعات البرز و بخش های شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود که شدت بارش در ارتفاعات غرب سمنان و شرق تهران است.

نوآوران آنلاین- سازمان هواشناسی کشور بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، روز جمعه در ارتفاعات البرز و بخش های شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود که شدت بارش در ارتفاعات غرب سمنان و شرق تهران است. همچنین در این روز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باشد شدید موقتی در بخش هایی از استان های جنوب اصفهان و جنوب غربی یزد، غرب و جنوب کرمان و شمال هرمزگان رخ خواهد داد.

گفتنی است روز شنبه با عبور موج تراز میانی جو از شمال غرب کشور، شمال غرب و به تدریج دامنه های زاگرس مرکزی، غرب سواحل دریای خزر و دامنه های غربی البرز رگبار باران همراه با وزش باد و رعد و برق پیش بینی می شود. بارش در نیمه های شمالی استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی شدت زیادتری خواهد داشت. در این روز و همچنین در روز یکشنبه درساعات بعد از ظهر واوایل شب رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در شرق غرب وجنوب کرمان و شمال هرمزگان و ارتفاعات البرز شرقی پیش بینی می شود.بارش باران و رگبار و رعد و برق در راه/هشدار درباره احتمال سیلاب ناگهانی در مسیلها و رودخانه ها

روز یکشنبه با حرکت سامانه به سمت مرکز کشور ازشدت ناپایداری در غرب و شمال غرب کشور کاسته شده و بارش در استان های واقع در مرکز، تهران و سواحل جنوبی دریای خزر گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد. همچنین در استان های اصفهان، تهران، البرز، قزوین، مرکزی، سمنان و قم وزش باد شدید موقتی گاهی با گرد و خاک پیش بینی می شود. در روز جمعه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل در بعضی ساعات وزش باشد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود.

بنابراعلام و هشدار سازمان هواشناسیدر ساعات بعداز ظهر و اوایل شب روز های جمعه وشنبه رشد ابر های همرفتی، رگبارورعدوبرق و وزش بادشدید موقتی در شرق شمال و شرق هرمزگان و جنوب غرب کرمان پیش بینی می شود. در مناطق کوهپایه ای به سبب رگبار شدید موقتی، احتمال سیلاب ناگهانی در مسیل ها و رودخانه ها وجوددارد ازاین رو به هموطنان عزیز در مناطق مذکور توصیه می شود که از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کند.