کد خبر : 173351 تاریخ : ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۱ شهريور - 15:36
واکنش شهرداری منطقه یک به مشکل پارکینگ در محدوده نیاوران: مجوز ساخت مجتمع تجاری جدید بدون تامین پارکینگ صادر نمی‌شود مدیرروابط عمومی شهرداری منطقه ۱تهران در واکنش به گلایه برخی مخاطبان اقتصادآنلاین در ارتباط با کمبود پارکینگ در محدوده پارک نیاوران توضیحاتی ارائه داد.

نوآوران آنلاین-چندی پیش برخی مخاطبان طی پیامی از نبود پارکینگ در اطراف پارک نیاوران گلایه کردند.

یکی از این مخاطبان در پیامی اعلام کرد:"هر روز صبح عده بسیار زیادی از مردم به ویژه سالخوردگان و میانسالان از مرد و زن  به پارک نیاوران  برای ورزش می‌آیند و این امر برای سلامتی آن‌ها واجب است. اما جای پارک در محدوده این پارک  نیست و از ساعت شش صبح ماموران راهنمایی رانندگی سرکارشان حاضرند و فقط جریمه می‌کنند. از مسئولین امر سوال میکنم ،آیا پارکینگی هست که مردم پارک کنند؟؟فراموش نکنیم که پارکینگ پارک نیاوران را شهرداری به بانک انصار  برای ساختن مجتمع تجاری اطلس مال واگذار کرده است."

در پی پیام این مخاطب و تعدادی پیام مشابه، از شهرداری منطقه یک پیگیر این موضوع شدیم. مجید صالحی فیروزآبادی، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 1 به نقل از شهرداری ناحیه منطقه 1به خبر نگار اقتصادآنلاین گفت: سطح معابر شهری در محدوده بوستان نیاوران متناسب با بارگذاری انجام شده در آن محدوده نیست و قطعا ضرورت اجرای تمهیدات ترافیکی اجتناب ناپذیر است . در حال حاضر در ضلع جنوب فرهنگسرای نیاوران پارکینگ بخش خصوصی در حال ارائه خدمات به شهروندان است. 

وی ادامه داد: به منظور تسهیل رفت و آمد شهروندان به اطلس مال نیز بالغ بر ۱۰۰۰ پارکینگ در این پروژه تامین شده است که پس از بهره برداری قابل استفاده خواهد بود. در عین حال مدیریت شهری در صدد بررسی طرحی است که خط ۳ مترو از نوبنیاد تا تجریش و در ادامه تا پارک وی ادامه پیدا کند تا بخشی از ترافیک معابر شهری سطح منطقه یک با استفاده از سیستم حمل و نقل زیر زمینی کاهش یابد .

صالحی در پایان تاکید کرد: مدیریت شهری فعلی منطقه از دادن هرگونه مجوز برای ایجاد مجتمع های تجاری جدید بدون پیوست‌های لازم از جمله پیوست ترافیکی قطعا جلوگیری می‌کند و در چند ماه گذشته هیچ‌گونه مجوز جدیدی در این خصوص صادر نشده است.