کد خبر : 173187 تاریخ : ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۸ شهريور - 15:57
تحویل 7 قطعه شی تاریخی به میراث فرهنگی 7 قطعه شی تاریخی در جیرفت به میراث فرهنگی تحویل داده شد .

نوآوران آنلاین-سرهنگ نورعلی چوگانی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی گفت: در پی فرهنگ سازی در زمینه حفاظت بهینه از اموال تاریخی و فرهنگی و جلب مشارکت های اجتماعی هفت قطعه شی تاریخی توسط یکی از اهالی بخش اسفندقه شهرستان جیرفت به میراث فرهنگی اهدا و تحویل داده شد.

 4  قطعه ظرف سفالی 

وی افزود: این اشای تاریخی اهدایی را شامل چهار عدد ظرف سفالی، 2 عدد میله و یک عدد حلقه مفرغی عنوان کرد.

،صنایع دستی و گردشگری استان افزود: این یگان سعی دارد با اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ سازی های لازم مانع از خروج آثار تاریخی و اشیای عتیقه از استان و حتی کشور به خارج شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان حفاری های غیرمجاز در سطح استان کرمان به صفر رسیده است تصریح کرد: افزایش کشفیات قاچاق اشیای عتیقه در جنوب استان کرمان به منزله انجام حفاری های غیرمجاز در مناطق باستانیاین خطه نیست.

سرهنگ چوگانی تاکید کرد: کارکنان این یگان با همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی به صورت 24 ساعته تمامی محوطه های تاریخی و باستانی را تحت کنترل دارند.

برخورد با قاچاقچیان

وی گفت: بر طبق قانون حمل، نگهداری و خرید و فروش اشیای عتیقه جرم محسوب شده و برطبق قانون با غارتگران و قاچاقچیان اموال تاریخی و فرهنگی به شدت برخورد می شود.

اماکن و محوطه های باستانی و تاریخی متعدد و با ارزشی در استان کرمان وجود دارد که حفاری های باستان شناسی در دست انجام است.
شهرستان تاریخی جیرفت در 240کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد.