کد خبر : 171818 تاریخ : ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ مرداد - 15:43
معاون اول رییس‌جمهور تصریح کرد: باید با مردم صادق باشیم معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر این‌که شرایط خطیری پیش روی کشور قرار دارد، اظهار کرد: باید با مردم صادق باشیم.

نوآوران آنلاین-اسحاق جهانگیری ظهر امروز (چهارشنبه) پس از جلسه هیات وزیران در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران رسانه های مکتوب، تصویری و فضای مجازی اظهار داشت: خبرنگاری انصافاً‌ کاری سخت و مسئولیتی بسیار سنگین است. 
معاون اول رییس جمهور افزود: خبرنگاران باید درباره مسائلی که در حکومت و نهادهای مختلف است اطلاع رسانی کنند و حتی در مکان هایی که سخت و دشوار است و بیم خطرات جانی وجود دارد حضور پیدا کنند و بتوانند اطلاعات مورد نیاز را به مردم برسانند. 
وی افزود: خبرنگاران باید زبان مردم باشند و مسائلی که در بین مردم وجود دارد را به مسئولین منتقل کنند. 
جهانگیری گفت: یکی از حرفه هایی که کار دشوار و سنگینی است، حرفه خبرنگاری است که از طرف خودم و هیات دولت صمیمانه از آنها تشکر می کنم و بخاطر تلاش هایی که بخصوص در زمینه دولت و ملت انجام می دهند و نیز بخاطر انتقال مسائل دولت به مردم و مسائل مردم به دولت از آنها سپاسگزارم.
معاون اول رییس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص بازتاب های مثبت بازار پس از سخنان رییس جمهور و اینکه آیا این روند مثبت ادامه دار خواهد بود یا خیر تصریح کرد: باید با مردم صادقانه صحبت کنیم. شرایطی که پیش روی کشور قرار دارد شرایط خطیری است و شرایط خطیر به معنای آنکه آمریکایی ها خیلی سریع و بدون پرده پوشی می گویند که تمام فشارهای خود را علیه ملت و دولت ایران بکار خواهند گرفت با امید اینکه بتوانند از طریق این فشارها خواسته های خودشان که در طول ۴۰ سال گذشته به دنبال آن بودند را عملیاتی کنند. 
وی ادامه داد: این مسیری است که آنها دنبال می کنند و مسیری که ما باید دنبال کنیم این است که با توجه به واقعیت هایی که پیش روی کشور است و با توجه به فرصت ها و ظرفیت هایی که کشور دارد باید بتوانیم به گونه ای برنامه ریزی کنیم که از این شرایط به خوبی عبور کنیم. 
جهانگیری با بیان اینکه برنامه ریزی و سیاست گذاری که در دولت انجام شده متناسب با شرایط موجود است و حتماً بخش خصوصی باید از این فرصت استفاده کند، خاطرنشان کرد: این فرصت این علامت را می دهد که صادرات کشور به شدت اقتصادی و مقرون به صرفه است و صادر کنندگان باید از این فرصت استفاده کنند. 
وی اضافه کرد: این فرصت به ما می گوید که باید به تولید توجه بیشتری کنیم و به مسائل تولید کنندگان به صورت جدی رسیدگی نماییم. در این شرایط اگر نتوانیم مسائل و موانع پیش روی تولید کنندگان را به موقع حل کنیم ممکن است با مشکل روبرو شوند به همین دلیل از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته شده برای حمایت از بخش تولید در شرایط جدید بسته ای تهیه کند که بتوانیم در اسرع وقت تصویب کنیم. 
جهانگیری اظهار داشت: در این شرایط حتماً اقشار متوسط به پایین و حقوق بگیران جامعه که تحت فشار اقتصادی قرار خواهند گرفت باید از منابعی که به دست می آوریم به این بخش توجه ویژه داشته باشیم به همین دلیل بسته ای باید در این زمینه تهیه شود. 
معاون اول رییس جمهور گفت: اگر عوارض جانبی این سیاست ها را کنترل و حل کنیم حتماً با استقبال بخش خصوصی و فعالان اقتصادی روبرو خواهد شد و فعالیت اقتصادی را تسهیل خواهد کرد. مجموعه علامت هایی که بازار می دهد متناسب با شرایط است و حتماً تاثیرش مثبت خواهد بود. 
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سوال نمایندگان مجلس از رییس جمهور خاطر نشان کرد: این شبهه به جهتقانون اساسی وجود دارد که آیا سوالات مطرح شده در خصوص وظایف رییس جمهور است یا وزرا و دستگاه های اجرایی، چرا که مجلس می تواند از وزرا نیز سوال کند. 
جهانگیری ادامه داد: به هر حال مجلس سوال مطرح کرده و حتماً رییس جمهور همانطور که در نامه نوشته اند از این موضوع استقبال می کنند و طرح سوال فرصتی است که رییس جمهور بخشی از مسائلی که تا به حال مطرح نکرده اند را با استفاده از این فرصت با مردم مطرح کنند.