کد خبر : 171486 تاریخ : ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ مرداد - 11:12
یک محکوم به مرگ از چوبه دار رهایی یافت از ابتدای امسال تاکنون این ششمین خانواده گلستانی هستند که با صبوری ترجیح دادند از حق شرعی و قانونی خود بگذرند و فرصت زندگی دوباره را به یک محکوم بدهند.

نوآوران آنلاین-معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف گلستان  گفت: از ابتدای امسال تاکنون شش محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم بخشیده شدند.

جعفری با اعلام این خبر افزود: حدود هشت سال قبل در جریان یک نزاع، یکی از طرفین دعوا کنترل خود را از دست داد و متاسفانه با چاقو مرتکب قتل شد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان گلستان درادامه بیان کرد: با درخواست خانواده مقتول و پس از تایید دیوان عالی کشور و استیذان (اجازه اجرای حکم قصاص) رئیس قوه قضاییه، قرار بود به زودی حکم قصاص قاتل اجرا شود.

به گفته‌ جعفری، پس از اطمینان از ابراز ندامت و اصلاح زندانی، اعضای شورای حل اختلاف شعبه ۱۱ صلحی گنبد کاووس به همراه معتمدین و ریش رسفیدان محلی، تلاش برای کسب رضایت اولیای دم را آغاز کردند.

وی افزود: خوشبختانه خانواده مقتول صبورانه و بزرگوارانه از حق قانونی و شرعی خود گذشتند و حاضر شدند فرصت زندگی دوباره به این محکوم ببخشند.