کد خبر : 171472 تاریخ : ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ مرداد - 10:23
علی لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده صومعه سرا: ضوابط برخورد با اخلالگران اقتصادی اعلام می‌شود رییس مجلس با بیان اینکه نمایندگان نامه‌ای را برای جابه‌جایی تیم اقتصادی به رییس جمهور تقدیم کرده اند، گفت: ضوابط برخورد با اخلالگران اقتصادی به زودی اعلام می‌شود.

نوآوران آنلاین- علی لاریجانی در پاسخ به اخطار کاظم دلخوش، نماینده صومعه سرا اظهار داشت: نمایندگان مجلس نامه‌ای را برای جابه‌جایی تیم اقتصادی به رییس جمهور تقدیم کردند که این نامه به رییس جمهور داده شد و پیگیری هم صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: ما معتقدیم در این شرایط باید تیم اقتصادی قوی در بخش‌های مختلف اقتصادی وجود داشته باشد که انشاالله پیگیری می‌کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه درباره برخورد با اخلالگران اقتصادی با قوه قضاییه صحبت شده است، گفت: به زودی ضوابط را اعلام خواهند کرد تا برخوردها سریع‌تر و جدی‌تر با افرادی که اخلال ایجاد می‌کنند، باشد که انشاالله پیگیری می‌شود.

گفتنی است سید کاظم دلخوش در تذکری با استناد به اصل سوم و بندهای 8 و 9 در خصوص مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت خویش گفت: ما اطلاع داریم که جلسات ویژه ای برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم برگزار کرده اید و از این منظر از شما تشکر می کنیم.

وی در ادامه افزود: دستور جلسات مجلس باید به سمت حل مشکلات اقتصادی مردم هدایت شود و مسائل فوری باید در دستورکار قرار بگیرد.

دلخوش با بیان اینکه برخی از مشکلات فعلی اقتصاد به علت برخی مسائل داخلی بروز کرده است، گفت: درخواست بنده از هیات رئیسه این است که دستور جلسات پس از رسیدگی به زلزله کرمانشاه توجه اکید به مباحث اقتصادی کشور باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه در حال حاضر شرایط کشور عادی نیست، عنوان کرد: اگر آقای رئیس جمهور قبل از بروز این بحران ها با مردم صحبت می کرد به طور حتم سوال از رئیس جمهور و حواشی فعلی وضعیت کشور رخ نمی داد.

وی با بیان اینکه مدارک و مستندات بسیاری وجود دارد که اثبات می کند مشکلات اقتصادی ناشی از عوامل بیرونی نیست، گفت: متاسفانه مسائل داخلی عامل اصلی بسیاری از مشکلات فعلی اقتصادی است.

این نماینده مجلس با تاکید بر ضرورت برخورد با اخلال گران اقتصادی گفت: در حال حاضر بسیاری از افراد با احتکار کالا و اجناس به گرانی ها دامن زدند که این افراد در دولت و بخش خصوصی حضور دارند.

دلخوش در پایان عنوان کرد: از هیئت رئیسه مجلس می خواهیم که با برگزاری جلسات مستمر تذکرات لازم را به دولت در خصوص جابه جایی تیم اقتصادی بدهید.