کد خبر : 170860 تاریخ : ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۷ تير - 15:14
عکس های خصوصیم را به اینستاگرام دوست شوهرم فرستاد و به من تهمت های ناجور زد رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان قم از دستگیری فردی که در فضای مجازی اقدام به هتک حیثت یکی از اقوام خود کرده بود، خبر داد و گفت: حریم خصوصی کاربر در شبکه های اجتماعی یکی از نکات مهمی است که کاربران باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند و با رعایت موارد ساده ایمنی مانع از دست اندازی دیگران به حریم خصوصی خود در فضای مجازی یا شبکه های اجتماعی شوند.

نوآوران آنلاین_ سرهنگ علی موالی اظهار کرد: یک شهروند با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد شخصی از طریق اینستاگرام تصاویر خصوصی بنده را به صفحه اینستاگرام دوست همسرم ارسال نموده و مطالبی کذب و تهمت های نامشروع زده است، پس از تحقیقات مشخص شد، خانمی به دلیل اختلاف های خانوادگی با خواهر همسر خود اقدام به انتشار تصاویر و مطالب کذب از وی کرده است.

وى افزود: در راستای شناسایی متهم و با توجه به اظهارات شاکیه و گواه و حسب دستورات صادره مقام قضایی، ادوات رایانه وی توقیف گردید و متهمه جهت توضیحات به پلیس احضار شد.

این مقام ارشد انتظامى ادامه داد: اقلام توقیفی از متهم مورد بررسی فنی کارشناسان فتا قرار گرفته و در تبلت موجود تعداد زیادی تصاویر شاکیه همچنین تصاویر مورد ادعایی که از طریق متهم منتشر شده روئیت شد.

وى تصریح کرد: پس از اخذ اظهارات متهم به همراه پرونده جهت کسب تکلیف نهایی به دادسرا اعزام شد.

سرهنگ موالی در پایان به شهروندان توصیه کرد: هرگز تصاویر شخصی و خانوادگی خود را در اینترنت  منتشر نکنید. فضای مجازی و شبکه های اجتماعی یکی از جاهایی است که حریم خصوصی افراد به راحتی در آن نقض می شود و افشای اطلاعات خصوصی در آن موجب می شود دردسرهای متعددی برای افراد ایجاد شود.

رئیس پلیس فتا قم ادامه داد: برخی از کاربران بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی، اطلاعات شخصی خود را در فضای مجازی به اشتراک می گذارند. حتی شناختن دوستان و دنبال کنندگان هم دلیل خوبی برای انتشار اطلاعات خصوصی نمی باشد و عواقبی در پی دارد که گاهی جبران ناپذیر می­ شود.

شایان ذکر است پلیس فتا از کلیه کاربران مى خواهد در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانىwww.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبرى مطلع گردند.