کد خبر : 170749 تاریخ : ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۵ تير - 15:59
آتش سوزی در منابع طبیعی فیروزآباد فارس مهار شد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: آتش سوزی که در عرصه منابع طبیعی کوه برز در شهرستان فیروزآباد رخ داد بعد از سه روز تلاش نیروهای امدادی، ارتش و مردم به طور کامل مهار شد.

نوآوران آنلاین-مهرزاد بوستانی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این آتش سوزی که از روز شنبه (بیست و سوم تیرماه) آغاز شد در مرحله اول دیروز (یکشنبه) مهار شد اما به سبب بقایای درختان نیمه سوخته این حریق از نو شعله ور شد. 
وی ادامه داد: این آتش سوزی صبح امروز (دوشنبه) با همکاری نیروهای منابع طبیعی، ارتش، هلال احمر، بسیج و مردم محلی به صورت کامل مهار شد و هم اینک این نیروها در حال پاکسازی منطقه هستند. 
بوستانی همچنین گفت: علت این آتش سوزی و میزان خسارت هایی که این حریق برجا گذاشته هنوز مشخص نیست و این کار از طریق تصاویر ماهواره ای و پس از بررسی های دقیق تر امکان پذیر است و روزهای آینده دلیل بروز این حریق و میزان زیان های ناشی از آن اعلام خواهد شد. 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز آتش سوزی امر مهمی است که باید اطلاع رسانی درستی در این باره در جامعه انجام شود تا شاهد چنین اتفاقات ناگواری نباشیم و مردم نیز ضروری است در حفظ عرصه های منابع طبیعی که سرمایه ای ملی است دقت کافی داشته باشند. 
شهرستان فیروزآباد در فاصله 93 کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.