کد خبر : 170659 تاریخ : ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۴ تير - 13:53
در بندر شهید رجایی صورت گرفت؛ تخلیه و بارگیری کالا به ۲۰ میلیون تن رسید در سه ماهه اول سال جاری، ۱۹ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۷۵۱ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است.

نوآوران آنلاین- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اله مراد عفیفی پور؛ مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی درباره وضعیت عملیاتی بندر شهید رجایی، گفت: در ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد سال ۹۷، شاهد تخلیه و بارگیری ۱۹ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۷۵۱ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در این بندر بودیم.

وی حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی را بالغ بر ۱۳ میلیون اعلام کرد و افزود: همچنین طی این مدت، ۶ میلیون و ۵۳۶ هزار تن فرآورده های نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

حجم صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را ۸ میلیون و ۸۷۲ هزار و ۷۹۴ تن اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با سال گذشته رشد ۳,۸ درصدی داشته است.

عفیفی پور خاطرنشان کرد: طی فصل بهار سال جاری، ۷۲۴ هزار و ۱۴۹ تن کالای غیرنفتی از بندر شهید رجایی به عنوان بندر اصلی با استفاده از کشتی های کوچکتر به بنادر دیگر منطقه ترانشیپ شد.

وی از ترانزیت بالغ بر یک میلیون و ۳۲۳هزار تن و کابوتاژ ۹ هزار و ۴۷۴ تن کالای غیرنفتی طی سه ماه نخست سال جاری سخن به میان آورد و گفت: طی این مدت، واردات یک میلیون و ۷۷۳ هزار تن از اینگونه کالاها در بندر شهید رجایی به ثبت رسید که کاهش ۳۰ درصدی را نشان می دهد.