کد خبر : 170506 تاریخ : ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۰ تير - 13:40
پيگيري مطالبات رانندگان از سوي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه دومين نشست رسيدگي به مطالبات رانندگان با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه، معاون وزير راه و شهرسازي، رؤساي تشكل‌هاي صنفي حمل و نقل جاده‌اي، در محل سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

نوآوران آنلاین- به گزارش روابط عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، غلامحسين دغاغله مديركل دفتر حمل و نقل كالا كه در اين نشست حضور داشت، اظهار داشت: در اين نشست، نمايندگان اصناف و تشكل‌هاي صنفي، ابتدا گزارشي از مطالبات رانندگان در حوزه فعاليتي ساير دستگاه‌ها ارايه كردند از جمله بازنشستگي، بيمه درمان، تأمين لاستيك و لوازم يدكي مورد نياز رانندگان و غيره كه در رسيدگي به اين موارد خواستار پيگيري از سوي دستگاه‌هاي ذي‌ربط شدند.

وي افزود: در بخش ديگري از اين نشست، عبدالهاشم حسن‌نيا معاون وزير و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، با بيان اين كه مطالبات رانندگان در ارتباط با فعاليت‌هاي سازمان با جديت پيگيري شده و در دستور كار قرار گرفته است، افزود: بيمه تكميلي درمان رانندگان طي هفته آينده حل و فصل مي‌شود، همچنين نحوه محاسبه كرايه برساس تن – كيلومتر طي 6 جلسه كارشناسي با حضور اساتيد دانشگاه و نمايندگان صنف بررسي شده و فاز اول اجراي طرح طي 10 روز آينده عملياتي مي‌شود.

دغاغله خاطرنشان كرد: اصلاح فرايندهاي كاري طي كارگروه‌هايي كه در ستاد و استان‌ها تشكيل شده است به طور مستمر بررسي مي‌شود و در پايانه‌ها اعمال مي‌شود. همچنين بازنگري در قوانين و مقررات با نظر نمايندگان اصناف و تشكل‌هاي صنفي مورد رسيدگي قرار گرفته است.

مديركل دفتر حمل و نقل كالا تصريح كرد: در پايان جلسه از سوي دكتر عدل معاون سازمان برنامه و بودجه تأكيد شد، مشكلات رانندگان كه تاكنون حل و فصل نشده است احصاء‌ شود و به همراه راهكارهاي پيشنهادي به دكتر نوبخت معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور براي پيگيري و اولويت‌بخشي آن ارائه شود.

 گفتني است رسيدگي به توزيع لاستيك با نرخ مصوب به رانندگان، افزايش كرايه حمل مواد سوختي توسط شركت نفت و برداشتن محدوديت منطقه‌اي سوخت كه از مطالبات اولويت‌دار رانندگان است، مقرر شد ظرف چند روز آينده عملياتی شود.