کد خبر : 170502 تاریخ : ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۰ تير - 12:21
استاندار مازندران: سرمایه گذاری گسترده در بنادر شمالی ایران استاندار مازندران گفت: همایش توسعه صادرات از مسیر دریای خزر فرصت مناسبی برای تنوع بخشی در زمینه همکاری های اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه است.

نوآوران آنلاین-به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد اسلامی در همایش توسعه صادرات از مسیر دریای خزر، افزود: دریا  فرصت مغتنم و گران بها برای ملت ایران و همه کشور های پیرامون خزر است که متاسفانه به نحو مطلوبی مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی تصریح کرد: صلح، ثبات و امنیت از عوامل تعیین کننده در دنیای تجارت محسوب می شود، و از آنجا که ایران چنین ویژگی دارد می تواند با کشورهای همسایه روابط تجاری خوبی برقرار کند.

اسلامی گفت: دسترسی به اقیانوس هند در جنوب ، ضرورت فعال سازی کریدور شمال - جنوب را بیش از پیش می کند.

استاندار مازنداران گفت و گو های دو روزه در همایش توسعه صادرات در خزر را بر اتخاذ تصمیمات جدید جهت توسعه روابط و دست یابی به همزیستی مسالمت آمیز پایدار بین کشور  موثر دانست.

وی با اشاره به اهمیت حمل و نقل دریایی به عنوان سرفصل دیگری از همکاری تجاری، از انجام سرمایه گذاری های گسترده در بنادر شمالی ایران به ویژه در زیرساخت های بندر امیرآباد خبر داد و گفت: یک خط هوایی اختصاصی در مازندران جهت جابجایی گردشگران و مسافران دریای خزر ایجاد می شود.

استاندار مازندران توسعه صنایع دریایی را به عنوان سرفصل تنوع بخشی در صادرات خزر اعلام کرد که می تواند بر کارآفرینی و اشتعال مولد در کشور بسیار موثر باشد.

وی همچنین محصولات باغی، صنایع پروتئینی و محصولات کشاورزی در مازندران را سرفصل دیگر توسعه صادرات از خزر قلمداد کرد و بندر امیر آباد را از این حیث بسیار مناسب دانست.