کد خبر : 170413 تاریخ : ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۸ تير - 14:03
رئیس کانون اصلاح و تربیت تهران : کودکان بزهکار قربانی مسائل اجتماعی هستند رئیس کانون اصلاح و تربیت تهران گفت: کودکان بزهکاری که در این کانون هستند، گناهکار نیستند، آنان قربانی مسائل و مشکلات اجتماعی هستند که در جامعه شکل می گیرد.

نوآوران آنلاین-علی رستمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: باید به این کودکان آسیب دیده کمک کرد تا از منجلابی که ناخواسته در آن گرفتار شده اند، رها شوند.
رئیس کانون اصلاح و تربیت تهران گفت: 145 کودک در این کانون هستند که هشت نفرشان دختر هستند و با توجه به قانون مجازات اسلامی آمار کودکانی که در این کانون به سر می برند در چند سال اخیر در همین حدود بوده است و افزایش آمار قابل ملاحظه ای نداریم.
وی اضافه کرد: پرداختن به موضوع نوجوانان، کودکان و زنان در سطح کل جوامع بشری موضوعی است که نگاه ویژه ای را می طلبد. این نگاه ویژه باید به خصوص در دولتمردان، حقوقدانان، جامعه شناسان، روانشناسان و کارشناسان آسیب های اجتماعی بیشتر باشد.
به گفته وی، آسیب پذیری در این سه قشر بیشتر از دیگر افراد جامعه است و باید بیشتر به مسائل آنان پرداخته شود.
رستمی درباره فعالیت کانون اصلاح و تربیت تهران گفت: در این کانون تلاش شد مهارت های فردی و زندگی اجتماعی به کودکان آموخته شود و حتی این اصول در ساعت های ملاقات، به والدین و سرپرستان آنها آموزش داده شود. زیرا این خلاء آموزشی یکی از دلایل اصلی است که کودکان را دچار آسیب های اجتماعی می کند و به تبع آن، به این کانون وارد می شوند.
وی خاطرنشان کرد: داشتن مهارت های فردی و اجتماعی موجب می شود تا کودکان و نوجوانان رفتار معارض با قانون نداشته باشند و سر از مراکز کانون اصلاح و تربیت در نیاورند.
رئیس کانون اصلاح و تربیت تهران افزود: کلاس های مهارت آموزی کودکان این کانون در قالب کلاس های ١٠ تا ١٢ نفره تشکیل می شود. این کلاس ها به بازاحتماعی کردن و بازپروری کودکان کانون اصلاح و تربیت و همچنین به بازگشت شرافتمندانه آنان به جامعه کمک می کند. 
وی ادامه داد: از آنجا که خانواده های این کودکان به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مشکلاتی دارند، برای آنان نیز حین ملاقات و در همان فرصت های کوتاه آموزش هایی ارائه و اطلاعاتی درباره وضعیت بچه هایشان و ویژگی های جسمی و روحی - روانی آنها داده می شود و اینکه چه خطراتی فرزندان آنان را تهدید می کند تا والدین آنها بتوانند فرزندان خود را در مقابل آسیب های اجتماعی حفظ کنند و در رفتار و نگرش تربیتی به این مسائل آگاه باشند.