کد خبر : 170265 تاریخ : ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۳ تير - 13:58
رییس کمیته بازاریابی سازمان لیگ فوتبال: ارز دولتی به خرید بازیکن خارجی تعلق نمی گیرد رییس کمیته بازاریابی سازمان لیگ فوتبال گفت: بر اساس بخشنامه صادر شده از سوی دولت، ارز دولتی به باشگاه های فوتبال برای خرید بازیکن خارجی تعلق نمی گیرد

نوآوران آنلاین-محمدصادق درودگر امروز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا با اعلام این خبر، افزود: باشگاه های فوتبال ایرانی نباید با استخدام مربی یا بازیکن خارجی هزینه های خود را در شرایط کنونی کشور بالا ببرند.

وی اظهار داشت: تصور کنید یک بازیکن خارجی یکصد هزار دلار قیمت داشته باشد؛ در این صورت هر باشگاه ایرانی که بخواهد این بازیکن را به خدمت بگیرد باید دست کم 600 تا 900 میلیون تومان هزینه برای این بازیکن بپردازد.

رییس کمیته بازاریابی سازمان لیگ فوتبال بدهی های انباشته باشگاه های فوتبال را پدیده ای بسیار خطرناک توصیف کرد و افزود: بر اساس برنامه ای که تدوین کرده ایم، باشگاه ها ابتدا از نظر بدهی و درآمدزایی باید به نقطه سر به سر برسند و بعد از آن بتوانند درآمدزایی خود را افزایش دهند.

درودگر خاطرنشان کرد: باشگاه ها باید شرایط کنونی کشور را درک کنند؛ در حال حاضر کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) تاکید بسیاری دارد که باشگاه ها برای تمدید مجوز حرفه ای خود نباید بدهی داشته باشند و تراز مالی آنها می بایست مثبت باشد.

وی تصریح کرد: باشگاه ها به جای آنکه بدنبال بازیکن و مربی خارجی در فصل نقل و انتقالات باشند، باید در هزینه هایشان صرفه جویی کنند تا بتوانند روی پای خود بایستند.

بر اساس سیاست های جدید ارزی دولت که از روز 22 فروردین ماه اجرایی شد، دلار با نرخ چهار هزار و 200 تومان تنها برای کالاها یا خدمات مورد تایید از سوی بانک مرکزی پرداخت خواهد شد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده رشت در مجلس و عضو فراکسیون ورزش نیز روز سه شنبه 12 تیرماه تصریح کرد که تخصیص ارز دولتی به باشگاه ها برای خرید بازیکن خارجی غیرقانونی است و در صورتی که این اتفاق رخ دهد، نهادهای نظارتی باید به سرعت با متخلفان برخورد کنند.