کد خبر : 170184 تاریخ : ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۲ تير - 12:49
علی لاریجانی: ضرورت راه‌اندازی سریع بازار ثانویه ارزی رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسه غیرعلنی امروز مجلس به نکات مثبت برای حل مسائل اقتصادی کشور اشاره شد، گفت: دولت باید هر چه سریعتر نسبت به اجرایی کردن امور اقدام کند.

نوآوران آنلاین-

 علی لاریجانی در نطق آغاز جلسه علنی امروز مجلس اظهار داشت: مجلس امروز جلسه غیرعلنی را با وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان برنامه در خصوص شرایط اقتصادی داشت. در این جلسه نکات مثبتی از سوی کمیسیون‌ها و نمایندگان و مرکز پژوهش‌ها مطرح شد و به نتایجی در این زمینه رسیدیم.

لاریجانی در ادامه افزود: دولت مکلف شد در زمان کوتاهی این نکات را اجرایی کند، برخی از این موارد در قانون برنامه و بودجه مصوب شده و دولت هنوز آن را انجام نداده است و این تعلل دولت است که باید هر چه سریع تر این موارد را انجام دهد.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجرایی شدن این نکات به حفظ آرامش و ثبات اقتصادی کشور کمک می‌کند، عنوان کرد: برخی از امور نیز برای اولویت‌بندی نیازهای کشور لازم است که در این زمینه نیز در جلسه صحبت‌هایی مطرح و دولت مکلف شد که این موارد را انجام دهد.

لاریجانی با بیان اینکه گاها برای کالاهای اساسی و نیازهای اولیه ارز ۴۲۰۰ تومانی باید داده شود و مابقی نیز باید از بازار متشکل ارزی استفاده شود، گفت: دولت در این زمینه باید با سرعت بیشتری امور را پیش ببرد. در این زمینه نیز در جلسه غیرعلنی بحث‌های لازم صورت گرفت که ان‌شاءالله پیگیری خواهد شد.