کد خبر : 169786 تاریخ : ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۹ خرداد - 15:11
باند اختلاس بزرگ در گمرک ؛ دستگیری ۱۰ کارمند رشوه بگیر + جزییات یدالله موحد صبح امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد تا هم به بیان دستاوردهای قوه قضائیه استان به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بپردازد و هم برنامه های هفته قوه قضاییه در دیار کریمان را اعلام کند.

نوآوران آنلاین-وی با قدردانی از همکاری اصحاب رسانه با دادگستری کل استان کرمان برای تنویر افکار عمومی اظهار کرد: هفتم تیرماه مصادف با سالروز دردناک و تاثربرانگیز دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال ۶۰ توسط گروهک منافقین است.

موحد در ادامه سخنان خود به توضیح درباره مفاسد اقتصادی در استان کرمان پرداخت و اظهار داشت: بر اساس گزارش دیوان محاسبات استان کرمان پرونده اختلاس یک تا ۲ میلیارد تومانی توسط کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان مطرح شده که ۸۰ درصد وجوه بازگشت داده شده است و این دو متهم هم اکنون ممنوع الخروج هستند.

وی اضافه کرد: مطابق گزارش اداره کل اطلاعات استان کرمان مشخص شد مفاسدی در گمرکات کشور در جریان بوده و این مفساد با ارزیابی کالاهای موضوع اظهارنامه های وارداتی مربوط بوده است که کارشناسان و واردکنندگان با هم ارتباط برقرار کرده و کارشناسان گمرک مبلغی به عنوان رشوه دریافت می کرده اند و این موضوع در استان کرمان کشف شد و ۱۰ کارشناس در گمرک سیرجان و بوشهر دستگیر شدند که چهار نفر کارمند گمرک و بقیه آنها کارشناس ارزیابی کالاها بوده اند.

رئیس شورای قضایی استان کرمان بیان داشت: پرونده اختلاس اداره کل عشایری جنوب استان کرمان هم باز شده و دستگیری کلاهبرداری که از ۲۳ نفر از شهروندان کرمانی کلاهبرداری کرده بود و دستگیری کلاهبرداری یارانه ای با اعتراف به ۱۰۰ مورد کلاهبرداری نیز صورت گرفته است.