کد خبر : 169772 تاریخ : ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۹ خرداد - 12:38
دستگیری جنجالی مدیرعامل شرکت خودروسازی + عکس هفته ی جاری با خبرهای بسیار بدی برای آئودی آغاز شد. برای اولین بار تصاویر نسل جدید A۱ اسپورت بک زودتر از موعد منتظر در فضای مجازی منتشر شد و البته اکنون هم مدیرعامل این کمپانی بازداشت شده است.

نوآوران آنلاین-هفته پیش دفتر دادستانی مونیخ اعلام کرد در حال بازجویی از ۲۰ مظنون مرتبط با رسوایی دیزل گیت بی پایان بوده و البته به بررسی آپارتمان راپرت استادلر نیز اشاره کرده است. مدیرعامل آئودی هم اکنون به خاطر نگرانی هایی مربوط با احتمال از بین بردن اسناد و مدارک رسوایی دیزل گیت بازداشت شده است. در بیانیه رسمی دفتر دادستانی مونیخ آمده است:

کمپانی مادر آئودی یعنی فولکس واگن تأیید کرده که استادلر امروز صبح بازداشت شده است. سخنگوی فولکس واگن گفته استادلر بی گناه است.

همین هفته پیش بود که فولکس واگن با جریمه سنگین ۱ میلیارد یورویی به خاطر رسوایی دیزلی خود مواجه شد. این جریمه سنگین تنها یکی از چندین جریمه ای است که در سال های اخیر به خاطر دیزل گیت فولکس واگن دریافت می شود.

اگرچه فولکس واگن با دردسرهای دیزلی فراوانی مواجه شده است اما از نظر آمار فروش عملکرد فوق العاده را نشان می دهد. از زمان آغاز سال جاری گروه فولکس واگن بیش از ۴.۵ میلیون دستگاه خودرو فروخته که رشد قابل توجه ۷.۷ درصدی را نشان می دهد. علیرغم اینکه رسوایی دیزل گیت تأثیر مستقیمی روی مالکان داشته اما به نظر نمی رسد که آن ها توجه چندانی به این مسئله نشان داده باشند.