کد خبر : 169751 تاریخ : ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۹ خرداد - 10:39
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر: رشد ۱۴ درصدی کشف مواد مخدر در سال ۹۶ رئیس پلیس مواد مخدر نیروی انتظامی از رشد ۱۴ درصدی کشف انواع مواد مخدر در سال ۹۶ خبر داد.

نوآوران آنلاین-سردار مسعود زاهدیان در نشست خبری عنوان کرد: شاهد رشد ۱۴ درصدی کشفیات مواد مخدر بودیم و کشفیات به ۷۱۳ تن رسیده است.

وی ادامه داد: براساس این رشد میزان کشف مواد مخدر در سال ۹۶ به عدد ۷۱۳ تن کشف توسط پلیس مواد مخدر رسید.

سردار زاهدیان تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۷ تا کنون هم ۱۹۷ تن مواد کشف شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۱۵ درصدی داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: ناامنی های موجود در مناطق مختلف کشور افغانستان و فعالیت گروه های افراطی که مورد حمایت غربی ها هستند، نگرانی هایی را برای ما ایجاد کرده است. البته مرزبانان ما با فعالیت شبانه روزی، تلاش خود را برای مبارزه با هر نوع قاچاق مواد مخدر به کشور انجام می دهند.

وی با اشاره به ضرورت تقویت مرزها نیز اظهار داشت: توجه همکاران ما در مرزبانی ناجا از اولویت های ماست. به ویژه تقویت مرزهای شرقی و جنوب شرقی که تمرکز ما در آنجا بسیار بالاست.

سردار زاهدیان افزود: امروز بیش از ۷۵ درصد کشفیات کشور در مرزهای شرقی صورت می گیرد. از سوی دیگر توسعه اشراف اطلاعاتی در این مناطق رشد چشمگیری داشته است. به طوری که می توان گفت بیش از ۷۰ درصد کشفیات ما با اقدامات اطلاعاتی صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی در تقویت، رشد و افزایش صرف مواد مخدر در افغانستان، نقش بسیار چشمگیری داشته و بخش عمده ای از درآمد ناشی از خرید و فروش مواد مخدر صرف تجهیز گروه های تروریستی و تعمیر سلاح برای آنان می شود.

وی با بیان این مطلب که تولیدات مواد در افغانستان به ۹ هزار تن رسیده است، گفت: متأسفانه نیروهای غربی حاضر در افغانستان با آنها برخورد نمی کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: از سوی دیگر برای انتقال راحت تر تریاک باید آن ها را به واحدهای کوچکتری مانند هروئین و مورفین تبدیل کرد. ماده اولیه تولید هروئین و مورفین، اسید است که از سوی کشورهای غربی تولید می شود که به راحتی به افغانستان می رسد و مورد استفاده کارگاه های تولید هروئین و مورفین قرار می گیرد.