کد خبر : 169461 تاریخ : ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۱ خرداد - 15:10
نوبخت در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خبر داد؛ تدابیر برای بی‌اثر کردن تحریم‌های آمریکا سخنگوی دولت گفت: مقرر شد که سازمان برنامه و بودجه با تک‌تک دستگاه‌ها جلساتی را تشکیل دهد تا بدانند که در استمرار تحریم‌ها نقطه‌های آسیب‌پذیرشان کجا است و با چه فرصت‌هایی می‌توان نسبت به رفع آسیب‌هایی که ناشی از تحریم ایجاد می‌شود اقدام کرد.

نوآوران آنلاین-محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که صبح امروز برگزار شد از اولویت بندی 56 طرح و 200 پروژه عمرانی و صنعتی خبر داد و بیان داشت: با توجه به اقدامات اخیر امریکا و تهدیدات جدی که در نتیجه استمرار و گسترش تحریم ها وجود دارد، ضروری است که برای بی اثر و یا کم اثر کردن آن تدابری اتخاذ شود. نوبخت گفت: اینکه منابع مورد نیاز ما برای اجرای طرح ها و پروژه ها چه وضعیتی پیدا می کند و با چه محدودیت هایی مواجه می شود از جمله مباحث امروز بود. طبیعی است که باید این طرح ها و پروژه ها اولویت بندی شوند.

سخنگوی دولت آب را عمده ترین موضوع مورد توجه در این زمینه خواند و گفت: قرار شد در نشست بعدی همه دستگاه ها آسیب هایی که می بینند و نیز راه های دور زدن تحریم ها را بیان کنند.

نوبخت تصریح کرد: مقرر شد که سازمان برنامه و بودجه با تک‌تک دستگاه‌ها جلساتی را تشکیل دهد تا بدانند که در استمرار تحریم‌ها نقطه‌های آسیب‌پذیرشان کجا است و با چه فرصت‌هایی می‌توان نسبت به رفع کاستی‌ها و آسیب‌هایی که ناشی از تحریم ایجاد می‌شود اقدام کرد. 

وی با تاکید بر اینکه جلساتی که سازمان برنامه و بودجه با دستگاه‌های مختلف داشته است را ادامه خواهد داد، خاطرنشان کرد:  در این جلسه همچنین مقرر شد که در جلسه بعدی ستاد اقتصاد مقاومتی تک‌تک دستگاه‌ها در مورد آسیب‌های تحریم‌ها راهشان برای دور زدن موانع ایجاد شده را بیان کند.

در جلسه امروز ستاد اقتصاد مقاومتی، علاوه بر اسحاق جهانگیری، وزرای نیرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، نفت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حضور داشتند.