کد خبر : 169451 تاریخ : ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۱ خرداد - 13:52
همسرم 4 ماه در تلگرام با فرد غریبه گفت و گو می کرد رئیس پلیس فتا استان کردستان با بیان اینکه متاسفانه شبکه های اجتماعی بر رفتار برخی خانواده ها تاثیرات منفی فراوانی گذاشته است، گفت: شاهد هستیم فعالیت در شبکه های اجتماعی باعث جدایی خانواده ها شده و حتی در برخی موارد تبعات آن بسیار گسترده تر بوده به گونه ای که فعالیت در این شبکه ها باعث انحراف یکی از زوجین در زندگی شده و کانون یک خانواده را با خطر طلاق و... رو به رو کرده است.

نوآوران آنلاین-سرهنگ فرامرز شاکری با بیان اینکه در جدیدترین سوژه از این دست که در پلیس فتا منجر به تشکیل پرونده شده، گفت: شخصی اهل و ساکن سنندج با در دست داشتن مرجوعه ای ممهور به مهر دادسرای عمومی و انقلاب سنندج با موضوع جرائم علیه عفت و اخلاق عمومی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد همسرم در شبکه اجتماعی تلگرام با فردی آشنا و اقدام به برقراری رابطه با وی نموده است، لذا تقاضای پیگیری و شناسایی فرد مورد نظر و برخورد قانونی با همسرش را داشت.

وی با بیان اینکه مراتب در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا قرارگرفت، افزود: پس از انجام تحقیقات مقدماتی از شاکی و با اقدامات تخصصی و پی جویی های فنی مشخص گردید همسر شاکی از طریق شبکه تلگرام با فردی اهل ساکن سنندج در ارتباط بوده است. پس از هماهنگی با مقام محترم قضایی متهمین به این پلیس دلالت گردید و  پیرامون موضوع پرونده از متهمین تحقیق که به بزه انتسابی معترف و بیان داشتند، به مدت چهار ماه از طریق شبکه اجتماعی تلگرام و به انگیزه ضد اخلاقی و لذت جویی در فضای مجازی باهم در ارتباط بوده ایم. در نهایت با توجه به اعتراف متهمین به بزه انتسابی پرونده تکمیل و در معیت طرفین به دادسرا ارسال و برای متهمین به اتهام جرائم علیه عفت و اخلاق عمومی قرار قانونی صادر گردید.

 این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه نیازمند مدیریت کارآمد برای هدایت اعضای خانواده در استفاده از شبکه های اجتماعی هستیم، به خانواده ها توصیه کرد: هنجار سازی های مثبت و ترویج فرهنگ استفاده از صحیح از شبکه های اجتماعی یک اصل است که باید آن را فرا بگیریم و به اعضای خانواده آموزش بدهیم که چگونه از شبکه های اجتماعی استفاده نمایند.
 سرهنگ شاکری با بیان اینکه نباید استفاده از شبکه های اجتماعی موجبات دوری اعضای خانواده از یکدیگر بشود، یادآور شد: متاسفانه استفاده از شبکه های اجتماعی به رغم نزدیکی فیزیکی و در زیر یک سقف بودن در داخل خانواده، گاه فاصله عاطفی و معنوی زیادی را از یکدیگر را باعث شده و افراد خانواده کمترین مراودات و گفت وگوی همدلانه را با هم دارند. این امر آسیب زا بوده و باعث تخریب در روابط خانوادگی، سست شدن بنیاد خانواده ها و طلاق عاطفی زوجین و کمرنگ شدن صمیمیت میان اعضای خانواده شده است.
 به گفته وی خانواده ها باید ضرورت گفت وگوی با کیفیت را در خانه بیش از پیش جدی بگیرند، چرا که گفت وگوهای صمیمانه یکی از مهم ترین و موثرترین شیوه های افزایش صمیمیت بین اعضای خانواده است، پدر و مادرها باید الگوی مناسبی شند و خود را مقید به زمان و برنامه مشخصی برای گفت وگو در منزل دانسته و با فرزندان درباره مسائل مختلف روز و غیره صحبت کنند.
 سرهنگ شاکری تاکید کرد: محدودیت استفاده از شبکه های اجتماعی در خانواده ها در کنار فعالیت های خانوادگی می تواند باعث ایجاد صمیمیت بین اعضای خانواده گردد.
 رئیس پلیس فتا استان کردستان در پایان گفت : شهروندان در صورت مواجه با موارد مشکوک سریعاً آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir بخش فوریت های سایبری و گزارش مردمی اطلاع رسانی نمایند.