کد خبر : 168675 تاریخ : ۱۳۹۷ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت - 11:28
خودروی دزدی سارقان دوره گرد را لو داد سارقان دوره گرد که نمی‌دانستند خودرویشان مجهز به سیستم مکان یاب است در دام پلیس گرفتار شدند.

نوآوران آنلاین-سارقان دوره گرد که نمی‌دانستند خودرویشان مجهز به سیستم مکان یاب است در دام پلیس گرفتار شدند. ۲۱ فروردین امسال مرد جوانی به کلانتری ۱۴۰ باغ فیض رفت و از سرقت گوشی‌اش خبر داد. او گفت: ساعت ۹ و نیم صبح در حال عبور از خیابان بودم که مرد جوانی به سمت من آمد و خودش را فروشنده ساعت، عطر و ادکلن معرفی کرد. به او گفتم به چیزی نیاز ندارم، اما او اصرار کرد شماره تلفنش را یادداشت کنم تا هر وقت جنس خواستم به او بگویم.

به اصرار‌های او، گوشی تلفن همراهم را از جیبم بیرون آوردم تا شماره‌اش را ذخیره کنم که ناگهان گوشی‌ام را قاپید و سوار بر خودروی ۴۰۵ نقره‌ای رنگی شده و از محل فرار کرد. با شکایت مرد جوان تحقیقات آغاز شد و در بررسی‌های صورت گرفته شماره پلاک خودروی سارقان به‌دست آمد. با شناسایی مالک خودرو، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این خودرو چندی پیش و به صورت قولنامه‌ای چندین نوبت خرید و فروش شده است.

در ادامه تصویر آخرین خریدار خودرو شناسایی و به مالباخته نشان داده شد که مرد جوان او را شناسایی کرد. همچنین روشن شد که وی از سارقان سابقه دار است و به همین شیوه آخرین بار توسط پلیس شهرستان مشهد دستگیر شده است.

همزمان با شناسایی «سعید» صاحب قبلی خودرو پژو ۴۰۵ با مراجعه به پایگاه دوم پلیس آگاهی گفت که در زمان مالکیت خودرو اقدام به نصب سیستم مکان یاب (GPS) روی خودرو شخصی‌اش کرده است. بلافاصله با بهره‌گیری از سیستم مکان یاب، کارآگاهان موفق به شناسایی محل تردد متهمان در منطقه مسعودیه شده و مرد ۲۵ ساله و برادرش را که قصد سرقت دیگری به همان شیوه را داشتند دستگیر کردند.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: «از آنجایی که احتمال می‌رود دو برادر سرقت‌های دیگری مرتکب شده باشند، بازپرس شعبه ۱۵ دادسرای ناحیه ۵ تهران درخواست انتشار تصویر بدون پوشش متهمان را صادر کرده تا شاکی‌های احتمالی برای پیگیری شکایتشان به پایگاه دوم پلیس آگاهی در جنت آباد – خیابان شاهین شمالی مراجعه کنند.»