کد خبر : 167710 تاریخ : ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۹ فروردين - 13:56
اظهارات سلطانی فر در اجلاس سران باکو وزیر ورزش و جوانان کشورمان در سازمان همکار‌های کشور‌های اسلامی در باکوی آذربایجان حضور پیدا کرد.

نوآوران آنلاین-

 نشست مشترک وزرای ورزش و جوانان سازمان همکار‌های کشور‌های اسلامی با حضور سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، تندگویان معاون جوانان و موسوی رئیس فراکسیون جوانان در باکوی جمهوری آذربایجان آغاز شد.

وزیر ورزش و جوانان در حاشیه این دیدار گفت:کشورمان در سال‌های اخیر به ویژه در بخش جوانان و ورزش دستاورد‌های بسیار خوبی داشته است.

او ادامه داد:کسب موفقیت‌ها در رشته‌های مختلف ورزشی در سطح آسیا و جهان و همچنین گسترش ورزش همگانی در میان آحاد مردم در طول چهار سال گذشته از مهم‌ترین دستاورد‌های ما بوده است.

سلطانی فر تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد از کمتر از ۱۰۰ سازمان در سال ۱۳۹۲ به حدود ۲ هزار سازمان در سال ۱۳۹۶ رسیده است.

او اظهار کرد: در حدود ۱۰۰ شهر، خانه جوانان داریم که محل تجمع، بحث و تبادل نظر و همکاری‌های بخش‌های مختلف جوانان است.

وزیر ورزش گفت: رسیدگی به مسائل و مشکلات جوانان کشور، توانمند ساختن سازمان‌های مردمی، اشتغال جوانان، ایجاد تسهیلات برای ازدواج و اقداماتی برای استحکام بنیاد خانواده ازبرنامه‌های ما در حوزه جوانان است.

او خاطر نشان کرد: درسال ۲۰۱۷ میلادی شهر شیراز پایتخت جوانان کشور‌های اسلامی بود و توانستیم از تجربیات کشور‌های دیگر استفاده کنیم و تجربیات خود را هم منتقل کنیم.

سلطانی فر بیان کرد: در حاشیه این اجلاس با چند نفر از وزیران ورزش و جوانان کشور‌های مختلف ملاقات‌هایی خواهیم داشت و با بحث وتبادل نظر زمینه همکاری مشترک و گسترده را با کشور‌های اسلامی فراهم خواهیم کرد.

گفتنی است سازمان همکاری اسلامی (OIC)، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است که ۵۷ کشور از چهار قاره درآن عضویت دارند.