کد خبر : 167269 تاریخ : ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۴ فروردين - 09:55
جزییات آتش سوزی در انبار پوشاک و کاغذ باطله سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به وقوع حادثه آتش سوزی گسترده دربامداد امروز اعلام کرد: این آتش سوزی در انبار پوشاک و کاغذهای باطله در محدوده بلوار بروجردی صورت گرفته و خوشبختانه با واکنش به موقع نیروهای آتش‌نشان در محل آتش مهار شده است.

نوآوران آنلاین-

جلال ملکی در این زمینه گفت: ساعت 3 و 5 دقیقه بامداد امروز صبح 14 فروردین ماه مورد آتش سوزی به سامانه 125 سازمان آتش نشانی در منطقه بلوار بروجردی اعلام شد که بلافاصله 4 ایستگاه با تجهیزات کامل به محل اعزام و مشغول عملیات شدند.

ملکی در ادامه افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد محل آتش سوزی انبار نگهداری کاغذ باطله و همچنین کارگاه تولید پوشاک در بلوار بروجردی ابتدای خیابان نوروزی بوده است که بیش از 3 هزار متر مربع وسعت داشته و نیمی از آن هم به صورت سوله‌های مسقف بوده است.
این مقام مسئول تاکید کرد: به دلیل قرار گرفتن مواد قابل اشتعال بسیار زیاد در محل ایجاد حریق آتش به سرعت درحال انتشار بود که نیروهای سازمان با شکافتن سقف برخی از سوله‌ها توانستند به قلب آتش نفوذ کرده و آتش را تحت کنترل خود قرار دهند به این ترتیب زمینه انتقال آتش به انبارهای مجاور و همچنین ساختمان مسکونی ضلع غربی انبار از بین رفت و اوایل صبح امروز کاملا آتش اطفاء شد.
به گفته وی در زمان اعلام حادثه ماموران مطلع شدند دو نفر کارگر افغان در این کارگاه مشغول به کار بوده‌اند که در اثر آتش سوزی در یکی از سوله‌ها گرفتار شده‌اند به همین دلیل با شناسایی دقیق و محل حضور آنها و همچنین ایمن‌سازی آن به سرعت اقدامات لازم برای انتقال این دو فرد به محلی امن انجام شد که خوشبختانه هر دو کارگر بدون هرگونه مصدومیت به محل امن منتقل شدند و هم اکنون در وضعیت مناسب جسمانی هستند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی تاکید کرد: تقریبا ساعت 7 صبح عملیات پایان یافت و نیروهای حاضر لکه‌گیری‌های مورد نیاز را انجام داده‌اند و هم اکنون هم کارشناسان مشغول بررسی علل بروز حادثه هستند تا در اولین زمان ممکن دلیل اصلی بروز حادثه را اعلام کنند.
ملکی به مالکان اینگونه کارگاه‌ها توصیه کرد: لازم است مالکان کارگاه‌هایی که در آنها حجم بالایی از مواد قابل اشتغال نگهداری می‌شود به مسایل ایمنی و تجهیز محل به سیستم اطفاء‌ توجه داشته باشند این درحالی است که مسئولان نیز باید زمینه انتقال اینگونه امکان به خارج از محدوده مسکونی را فراهم نمایند.