کد خبر : 154841 تاریخ : ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۹ بهمن - 13:51
جنگ، 375 میلیون کودک را تهدید می‌کند جنگ، روزانه زندگی 375 میلیون کودک را در سراسر دنیا تهدید می‌کند. انجمن غیردولتی « SAVE THE CHIKDREN » یا « نجات کودکان » این آمار را در گزارش روز 5 شنبه مورخ 15 فوریه ( برابر با 25 بهمن ماه 1396 ) منتشر کرده است.

نوآوران آنلاین- سرویس ترجمه نوآوران – بخش زبان فرانسه ( گلنوش محب علی ) : حداقل 357 میلیون کودک در دنیا، یا به عبارتی از هر 6 کودک، یک نفر در شرایط جنگ زندگی می‌کنند. تعداد کودکانی که در شرایط خطرناک، نا مساعد و ناامن جنگی زندگی می‌کنند، از سال‌ 1990 ( برابر با 1368 هجری شمسی ) تاکنون، افزایشی 75 درصدی داشته است که آمار قابل توجه و نگران‌کننده‌ای است. در بسیاری از کشورهای آفریقایی، سوریه، عراق و افغانستان سناریوی جنگ در حال گسترش و افزایش است. قوانین بین‌المللی تاکنون از سوی نهادهای مرتبط بین‌المللی برای حفاظت از جان، زندگی و وضعیت کودکان تنظیم شده، اما به نظر می‌رسد کافی و کارآمد نبوده است. « اریک هازارد »، مدیر صندوق کودکان در آفریقای غربی و مرکزی ( انجمن نجات کودکان ) می‌گوید: « کودکان جنگ در معرض تکنیکهای خطرناک جنگی، مثل عملیاتهای انتحاری و بمب‌گذاری هستند ». او یادآور می‌شود که در غرب آفریقا، به‌ویژه در شمال نیجریه و جمهوری کنگو این مشکل وجود دارد و متأسفانه شاهد هستیم که امروز، کودکان به عنوان اهداف عمدی، مورد حمله قرار می‌گیرند. حوادثی مانند این‌که اخیراً در شمال بورکینافاسو تعدادی از مدارس مورد حمله و ترور قرار گرفتند.

اریک هازار همچنین به گسترش استفاده از سلاح‌هایی اشاره می‌کند که به طور تصادفی باعث کشته شدن مردم عادی و شهروندان و ساکنان مناطق پرجمعیت می‌شود که زندگی تعداد بیشتری را به خطر می‌اندازد. بر اساس آمار سازمان ملل متحد، بیش از 73 هزار کودک در 25 درگیری جنگی، از سال 2005 ( برابر با سال 1383 هجری شمسی )، یعنی از زمانی که شروع به جمع‌آوری آمار کرده‌اند، جان خود را از دست داده‌اند. بر اساس این آمار، از سال 2010 ( برابر 1388 هجری شمسی )، تعداد کودکانی که کشته یا به هر ترتیبی از جنگ آسیب دیده‌اند، نزدیک به 300 درصد افزایش داشته است. اریک هازار هشدار می‌دهد که در بسیاری از مناطقی که درگیر جنگ هستند، باید قوانین بیشتری برای حفاظت از کودکان، مدارس و مناطق شهرنشینی از سوی سازمان‌های بین‌المللی تمظیم شود.

 

منبع: ( M.S.N.COM )

18 فوریه 2018 برابر با 29 بهمن 1396