کد خبر : 154324 تاریخ : ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۴ بهمن - 17:22
عادات خوابی که شما را پیر می‌کند « لورنا اوبرگ » یک متخصص پوست و زیبایی در روزنامه انگلیسی زبان « DAILY MAIL » توضیح می‌دهد که چگونه نحوه خوابیدن افراد، در پیری زودرس و پیدایش چین و چروک‌های پوستی تأثیر خواهد گذاشت.

نوآوران آنلاین- سرویس ترجمه نوآوران – بخش زبان فرانسه ( گلنوش محب علی ) : این متخصص توضیح می‌دهد که خواب، برای جسم و روح، رفع خستگی و سالم نگه داشتن پوست مفید است، در عین حال اگر در هنگام خوابیدن مرتکب اشتباهاتی شویم، چطور نتیجه عکس بر ظاهر و پوست ما می‌گذارد. به عقیده این متخصص خوابیدن بر روی پهلوها، و روی سمت راست یا چپ بدن، باعث بروز چین و چروک روی پوست صورت می‌شود. این حالت خوابیدن می‌تواند به شُل شدن و افتادگی پوست منجر شود و زمینه را برای بروز باکتری‌ها فراهم کند و از طرفی، به خاطر جمع شدن بخشی از مایعات بدن در سمتی که خوابیده‌اید، باعث پُف‌دار شدن زیر چشم شود.

در واقع، خانم اوبرگ می‌گوید که هنگام خوابیدن بر روی پهلو، باعث می‌شود بعد از بیدار شدن رنگ‌پریده‌تر، پف‌دارتر و چروکیده‌تر به نظر برسیم. این متخصص همچنین درباره خطر کم‌خوابی برای پوست و جسم هشدار می‌دهد و می‌گوید که خواب ناکافی و کمتر از 8 ساعت در شبانه‌روز، خطر سکته مغزی، دیابت و مشکلات قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد و باعث پیری زودرس پوست می‌شود. به علاوه، از نظر این متخصص پوست و زیبایی، عوض کردن روبالشتی به طور منظم، باز گذاشتن موها به‌خصوص اگر چرب و کثیف باشند به هنگام خواب، انجام ندادن حرکات تنفسی پیش از خوابیدن و استفاده نکردن از محصولات مراقبت پوستی قبل از خواب از جمله عاداتی‌ست که به پیری زودرس پوست کمک می‌کند.

 

منبع:   ( M.S.N.COM )

13 فوریه 2018 برابر با 24 بهمن 1396