کد خبر : 154310 تاریخ : ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۴ بهمن - 16:33
سنجش صلاحیت و رتبه‌بندی معلمان در دستور کار معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به جزئیات برنامه‌های آینده این شورا، گفت: طرح سنجش صلاحیت و رتبه‌بندی معلمان در دستور کار و بررسی این شورا قرار دارد.

نوآوران آنلاین- احمد عابدینی معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در همایش نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش در استان‌ها که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به سند تحول بنیادین اظهار داشت: با نظام‌ها و افکار گذشته نمی‌توانیم از تحول حرف بزنیم و سازمان تحول یافته و ساختار منعطف داشته باشیم و اگر تحول به شخص یا فردی وابسته باشد، در ایجاد تحول موفق نمی‌شویم.

وی با اشاره به برنامه‌های شورای عالی آموزش و پرورش، گفت: طرح سنجش صلاحیت و رتبه‌بندی معلمان در دستور کار بوده و در حال بررسی است.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های آینده این شورا، خاطرنشان کرد: طرح ارتقای مناطق آموزش و پرورش مرزی، تصویب سنجش صلاحیت فردی معلمان، بررسی و تصویب استانداردهای مهارتی، بررسی و راهنمایی و مشاوره و برنامه‌های مرتبط با آن از جمله برنامه‌های آینده شورای عالی آموزش و پرورش است.

عابدینی، بررسی و اصلاح آیین‌نامه اجرایی مدارس، بررسی آیین‌نامه اعطای نشان و مدال آموزش و پرورش و بررسی و تدوین ضوابط جهش تحصیلی در دوره متوسطه را از برنامه‌های آینده شورای عالی آموزش و پرورش عنوان کرد.