کد خبر : 154294 تاریخ : ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۴ بهمن - 13:03
شیکاگو؛ سرگرم‌کننده‌ترین شهر دنیا امسال هم شهر شیکاگو از سوی سایت انگلیسی زبان « TIME OUT » به عنوان بهترین شهر دنیا برای زندگی انتخاب شده است.

نوآوران آنلاین- سرویس ترجمه نوآوران – بخش زبان فرانسه ( گلنوش محب علی ) : این برای دومین بار متوالی است که شه شیکاگو با شکست شهرهایی مثل لندن، نیویورک، ملبورن و سایر رقبای خود، این عنوان را کسب می‌کند. سایت تایم اوت با بررسی 32 شهر دنیا و برگزاری نظرسنجی میان 15 هزار نفر به این نتیجه رسیده که شهر شیکاگو، با وجود زمستان‌های خشنی که دارد، شهری است نسبتاً دلپذیر برای زندگی کردن.

شهر شیکاکو در جنوب غربی سواحل دریای میشیگان واقع شده و به خاطر بادخیز بودن به « WINDY CITY » مشهور شده است. این شهر که سومین شهر بزرگ ایالات متحده آمریکاست، معماری‌های عجیب و مدرن و فضاهای سبز زیبایی را در خود جای داده و موزه‌های بسیار ( 46 موزه ) و مناظر دلپذیری دارد. این شهر در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، برای معماران برجسته دنیا، به منزله زمین بازی در سراسر دنیا شناخته شده بود و به همین دلیل است که بناها و معماری‌های زیبایی در آن یافت می‌شود که سبکی جسورانه و مبتکرانه‌ای دارند. آتش بزرگی که سال 1871 میلادی ( برابر با  سال 1249 هجری شمسی ) شیکاگو را ویران کرد، در نهایت فرصتی بود برای نوآوری و آغاز حکومت فولاد در دنیا. اولین آسمان‌خراش‌ها در این شهر ساخته شده‌اند و اکنون این شهر انبوهی از ساختمان‌های بلند را در خود جا داده که دیدن آن به دوستداران هنر معماری توصیه می‌شود. با آغاز قرن بیستم، شهر شیکاگو به یک کلانشهر قدرتمند اقتصادی تبدیل شده که از تنوع فرهنگ بین‌المللی برخوردار بود و اکنون یکی از نوآورترین شهرهای آمریکا به شمار می‌رود که در محافظت از محیط زیست و مدیریت فضای سبز و تنوع زیستی شهری پیشگام است.

 

منبع: (  M.S.N.COM)

12 فوریه 2018 برابر با 23 بهمن 1396