کد خبر : 154052 تاریخ : ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۲ بهمن - 20:53
قبل از خواب این خوراکی ها را نخورید برای اینکه در طول خوابتان اختلال پیش نیاید، هرگز قبل از خواب این خوراکی ها را نخورید!

نوآوران آنلاین-

برای داشتن لحظات و اوقاتی سرشار از آرامش و بدون جنجال خواب عمیق و کافی شب بسیار خوب است، اما اختلال در خواب باعث به هم خوردگی اعصاب و کلافگی در طول روز می شود. بعضی از عوامل باعث اختلال در خواب می شود که یکی از آن ها خوردن بعضی از مواد غذایی قبل از خواب است. در این مقاله برای اینکه در طول خوابتان اختلال پیش نیاید، به شما توصیه می کنیم که هرگز قبل از خواب این خوراکی ها را نخورید!

۱- مرغ

مرغ سرشار از پروتئین است. این ماده غذایی عالی است اما قبل از رفتن به رختخواب نباید بخورید. این ماده غذایی سرعت هضم را در بدن نصف می کند. بنابراین وقتی مرغ را قبل از خوابیدن می خورید بدن شما باید چندین برابر برای هضم این ماده غذایی کار کند. در نتیجه قطعا خواب راحتی را تجربه نخواهید کرد. پس مرغ را هرگز قبل از خواب نخورید.

۲- شکلات تلخ

شکلات حاوی کافئین است بنابراین مصرف آن قبل از خوابیدن کار درستی نیست. کافئین و تئوبرومین موجود در شکلات تلخ هر دو موجب تحریک سیستم عصبی می شوند. با خوردن شکلات تلخ قبل از خوابیدن ضربان قلب بالا رفته و خوابیدن را سخت می کند.

۳- غذاهای تند

اگر عاشق غذاهای تند و پر ادویه هستید بهتر است هر چه زودتر این غذاها را مصرف کنید. خوردن غذاهای تند در وعده ی شام باعث سوزش سر دل خواهد شد و خواب شما را مختل می کند.

۴- فست فود

فست فود ها خوشمزه هستند اما بسیار مضرند. خوردن این غذاها هیچ وقت توصیه نمی شود اما اگر هر از گاهی هوس کردید بهتر است خوردن آن را به وعده شام موکول نکنید. مگر اینکه بخواهید شب تا صبح را با سوزش و درد معده سپری کنید.