کد خبر : 153521 تاریخ : ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۸ بهمن - 16:48
فرشادان: رفع مشکلات فرهنگیان با جدیت در مجلس پیگیری می شود نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع مشکلات فرهنگیان با جدیت در مجلس پیگیری می شود و نمایندگان مجلس با تمام توان در راستای حل این مشکلات تلاش کرده و خواهند کرد.

نوآوران آنلاین- سید مهدی فرشادان در جلسه هیات امنایی دانشگاه فرهنگیان کردستان که با حضور معاون توسعه دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: رفع مشکلات فرهنگیان با جدیت در مجلس پیگیری می شود در این راستا سال گذشته در حوزه های مختلف فرهنگیان کارهای خوبی انجام شد و امسال نیز در بودجه فرهنگیان تلاش های زیادی صورت گرفته است.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، افزود: تمام تلاش ما این است که مشکلات معیشتی، رفاهی، آموزشی و پژوهشی فرهنگیان رفع شود اما این حوزه بسیار گسترده است و جامعه هدف بزرگی را تحت پوشش دارد بنابراین رفع مشکلات آن نیز سال ها زمان نیاز دارد.

وی ادامه داد: در بودجه سال 97 نیز شاید در بسیاری از حوزه ها مشکلاتی وجود داشته باشد اما سهم حوزه فرهنگیان، دانشگاه ها و واحدهای تابعه آموزش و پرورش نسبتا خوب دیده شده است.

وی اظهار کرد: در زمینه رفع مشکلات موجود از جمله جذب هیات علمی برای دانشگاه فرهنگیان، افزایش تعداد دانشجو و گسترش رشته های تکمیلی در این دانشگاه نیز تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

فرشادان همچنین به موضوع بومی گزینی دانشگاه ها به عنوان یکی از مشکلات اساسی اشاره کرد و افزود: بومی گزینی در کشور بسیار آسیب زا بوده است و بارها این موضوع پیگیری شده و امیدواریم با کمک مسئولان کشوری و مجمع نمایندگان این مشکلات رفع و به تبع آن شاهد افزایش جذب دانشجو باشیم.

سید احسن علوی نیز دیگر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه داشتن آموزش و پرورش پویا منجر به توسعه کشور در زمینه های مختلف می شود، افزود: در حال حاضر مجموعه آموزش و پرورش در شرایطی قرار گرفته که توجه چندانی به آن نمی شود و این مساله نیازمند همت و تلاش و توجه جدی است.

وی اظهار کرد: در بودجه سال آینده به اعتبارات پژوهشی توجه خاصی شده است که امید می رود این موضوع بتواند بخشی از مشکلات را رفع کند.

نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمینه مساله بومی گزینی مکاتباتی با وزیر علوم انجام شده اما این موضوع باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود و تمام تلاش خود را در این زمینه انجام خواهیم داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان هم گفت: این سازمان نگاه هزینه ای به اعتبارات آموزش و پرورش ندارد، اما در زمینه اختصاص اعتبار به آموزش عالی با ممنوعیت روبرو هستیم.

بهرام نصراللهی زاده اظهار کرد: سال گذشته از محل اعتبارات استانی به دانشگاه فرهنگیان کمک کردیم و امسال نیز تلاش خواهیم کرد از منابع استانی و یا محل های دیگر اعتباراتی را برای این دانشگاه اختصاص دهیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان نیز در این جلسه به ارائه گزارش عملکردی از فعالیت های این دانشگاه پرداخت و گفت: این دانشگاه با مشکلات زیادی روبرو است که امید می رود از سوی مسئولان استانی و کشوری و نمایندگان مجلس مورد توجه قرار گیرد.

یحیی معروفی خواستار افزایش تخصیص ردیف جذب هیات علمی، توجه به ظرفیت های موجود دانشگاه در استان و نیازهای اموزش و پرورش و دایر کردن دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه شد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه فرهنگیان کردستان دارای 2 پردیس خواهران و برادران است و هم اکنون 2هزار و 100دانشجو در 13 رشته تحصیلی و در مقاطع کارشناسی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در این 2 مرکز مشغول به تحصیل هستند.

هم اکنون 21 هیات علمی موظف در این دانشگاه مشغول به تدریس هستند.

دانشگاه فرهنگیان دارای سابقه تاریخی بیش از 100سال است اما با این عنوان از سال 90شروع به فعالیت کرده و ماموریت تربیت، تامین و بهسازی نیروی انسانی در اموزش و پرورش به این دانشگاه واگذار شده است.

 

منبع: خانه ملت