کد خبر : 153008 تاریخ : ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۶ بهمن - 08:56
رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش‌وپرورش مطرح کرد شرط لازم برای اجرای طرح همسان‌سازی حقوق شاغلان و فرهنگیان بازنشسته رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش‌وپرورش از نیاز به اعتبار 3500 میلیارد تومانی برای اجرای طرح همسان‌سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان آموزش‌وپرورش خبر داد.

نوآوران آنلاین- احمد صافی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته تا پایان سال 96 تقریبا تعداد بازنشستگان آموزش‌وپرورش به بیش از 790 هزار نفر می‌رسد و تا چند سال آینده این تعداد برابر با تعداد شاغلان خواهد شد.

وی ادامه داد: به همین دلیل یکی از مباحث مهم برای آموزش‌وپرورش ساماندهی خروجی این افراد از سیستم تعلیم و تربیت و جایگزین شدن افراد توانمند است.
صافی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش نیازمند جذب نیروهای تربیت شده است، افزود: این تعداد افراد نزدیک به 60 درصد بازنشستگان آموزش‌وپرورش را تشکیل می‌دهند که دارای نیازهای متعدد هستند. باید سلامت جسمانی، روانی و فکری این افراد را مورد توجه قرار دهیم همچنین این موضوع باید توسط دستگاه‌های ذیربط نیز بااهمیت باشد.
 
این پیشکسوت عرصه تعلیم و تربیت اضافه کرد: در سمینار برگزار شده باشگاه معلمان نکات مهم مربوط به مسایل بازنشستگان مطرح شد تا با بررسی موضوعات این افراد کمکی به مسایل و مشکلات آن‌ها شده باشد.
 
وی تصریح کرد: در این سمینار موضوعات مختلفی مانند بررسی تبعیض بین حقوق بازنشسته و شاغلان آموزش‌وپرورش و سایر دستگاه‌ها، میزان دریافتی و حقوق این افراد، بیمه تکمیلی و تکریم این افراد مطرح شد.
 
مشاور وزیر آموزش‌وپرورش گفت: آقای نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه هزار میلیارد تومان را در بودجه برای همسان‌سازی حقوق افراد بازنشسته و شاغل درنظر گرفته است و اکنون کمیسیون تلفیق نیز هزار میلیارد تومان دیگر برای این موضوع درنظر گرفته دارد.
 
صافی اضافه کرد: در بررسی بودجه این هفته 1500 میلیارد تومان دیگر نیز برای این طرح درنظر گرفته شده است که در مجموع 3500 میلیارد تومان برای تحقق طرح همسان‌سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان می‌شود.
 
به گفته رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش‌وپرورش تحقق این اعتبار می‌تواند به مسائل و مشکلات بازنشستگان آموزش‌وپرورش کمک زیادی کند.
 
پانا