کد خبر : 151940 تاریخ : ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۰ بهمن - 19:58
کشف 200 کیلوگرم چوب و ذغال تاغ در شهریار سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شهریار از کشف و ضبط 80کیلوگرم چوب و 120کیلوگرم ذغال درختچه تاغ در منطقه قجر تخت رستم این شهرستان خبرداد.

نوآوران آنلاین-جواد پیربداغی افزود: درپی گزارش های مردمی و عملیات گشت و مراقبت توسط یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان کوره هائی که به صورت غیر قانونی اقدام به تهیه ذغال می کردند شناسائی که پس از این اقدامات این میزان چوب و ذغال کشف و ضبط شد.
این مقام مسئول اظهار کرد: از آنجائی که چوب درختچه تاغ برای تهیه ذغال مناسب است از این رو افراد متخلف و سودجو برای رسیدن به منافع شخصی، اقدام به حمل چوب قاچاق به این منطقه و تهیه ذغال می کنند که به منظور جلوگیری از قطع درختچه های تاغ و حفظ محیط زیست درصدد هستیم با تدابیر و تمهیدات در نظر گرفته شده و هماهنگی های لازم با مراجع قضائی، نیروی انتظامی و... این کوره های غیر قانونی جمع آوری شوند.
وی از عموم مردم درخواست کرد برای حفظ عرصه های منابع طبیعی و انفال در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف به اراضی ملی و حمل چوب های قاچاق مراتب را فوراً از طرق شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.