کد خبر : 139705 تاریخ : ۱۳۹۶ يکشنبه ۱ بهمن - 13:19
3 راهکار واقعی ضد استرس اگر در رابطه با کار خود در اوج استرس آخر سال هستید، اگر در رابطه عاشقانه خود، دوره بحرانی را می‌گذرانید یا در زندگی به هر دلیلی تحت تنش و اضطراب هستید، در این‌جا به شما سه راهکار واقعی برای مبارزه با استرس ارائه می‌دهیم.

نوآوران آنلاین- سرویس ترجمه نوآوران – بخش زبان فرانسه ( گلنوش محب علی ) : 1- مدیتیشن در خانه: بی دلیل نیست که ورزش یوگا به اوج محبوبیت خود در همه این سال‌ها رسیده است. انجام تمرین‌های مدیتیشن و شرکت در دوره‌های یوگا به طور قابل ملاحظه‌ای می‌تواند برای درمان دخترانی که استرس زیادی را متحمل می‌شوند مؤثر باشد. با صرف تنها چند دقیقه در روز که حتی می‌توانید در منزل این تمرینات را انجام دهید، متوجه تأثیر شگفت‌انگیز آن خواهید شد. روش‌های صحیح تنفس عمیق و تخلیه ذهن از افکار بیهوده و منفی چیزی است که باید در دوره‌های یوگا آن را فراگیرید و در خانه انجام دهید. تمرکز برای انجام این تمرینات، استرس را قطعاً از شما دور خواهد کرد.

2- ماساژ درمانی: زمانی که فردی مضطرب است و احساس می‌کند تحت فشار قرار دارد، بدن او هورمون‌های استرس مانند کورتیزول را ترشح می‌کند. متأسفانه ترشح این هورمون سبب می‌شود که فرد بیشتر احساس استرس و اضطراب کند. این‌جا، همان جایی است که ماساژ می‌تواند کمک کننده باشد. ماساژ بدن توسط یک ماساژور حرفه‌ای، در محیط و فضایی آرام، با نور مناسب و موسیقی آرام و بوی شمع می‌تواند استرس را تا حد زیادی از شما دور کند. در مطالعه‌ای که در دانشکده پزشکی دانشگاه میامی بر روی اثر ماساژ انجام شد، محققان دریافتند که افرادی که دریافت‌کننده ماساژ بودند، نسبت به گروه دیگر، راحت‌تر به خواب می‌روند. چون ماساژ درمانی، عضلات خسته و سفت را تسکین می‌دهد و باعث آرام شدن اعصاب فرسوده می‌گردد و با خنثی کردن هورمون‌های استرس مانند کورتیزول و آدرنالین در بدن آرامش را به همراه می‌آورد.

3- دستور مادر بزرگ: آشپزخانه و گنجه‌های مادربزرگ‌ها پر از گیاهان و دمنوش‌های شفابخش است و آن‌ها همیشه برای تمدد اعصاب و آرامش پیشنهادات معجزه‌واری ارائه می دهند. انواع چای‌ها و دمنوش‌های گیاهی می‌توانند استرس را از شما دور کنند و کاری کنند که همه تنش‌ها ناپدید شوند. نوشیدن دم کرده اسطوخدوس و یاسمن قبل از خواب یا به لیمو و بابونه به راحتی در تسکین اضطراب مؤثر عمل می‌کنند.

 

منبع: BIBAMAGAZINE.FR ) (

20 ژانویه 2018 برابر با 30 دی 1396