کد خبر : 139501 تاریخ : ۱۳۹۶ شنبه ۳۰ دي - 16:55
قول دولت به مجلس برای پرداخت مطالبات و معوقات فرهنگیان تا پایان اسفند سخنگوی کمیسیون فرهنگیان از قول مسئولان آموزش و پرورش و سازمان برنامه بودجه برای پرداخت مطالبات و معوقات فرهنگیان تا پایان اسفند ماه خبر داد.

نوآوران آنلاین- سید حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  از برگزاری جلسه اعضای فراکسیون فرهنگیان مجلس با مسئولان آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه خبر داد و گفت: در این جلسه نحوه پرداخت مطالبات و معوقات فرهنگیان بررسی و سپس مشخص شد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شواری اسلامی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد؛ در مرحله نخست پرداخت معوقات حق‌التدریسان، سرباز معلمان و حق‌الزحمه امتحانات معلمان که از چند سال قبل نشده، مدنظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین در مرحله دوم؛ اضافه تدریس معلمات رسمی، اضافه کار کارمندان اداری و سرانه مدارس شبانه‌روزی و هزینه‌های ایاب و ذهاب آن‌ها و در مرحله سوم؛ سایر بدهی‌های آموزش و پرورش به‌ویژه پاداش بازنشستگان سال ۹۶ پرداخت خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مسئولان برنامه و بودجه قول پیگیری هزینه‌های لازم برای این پرداختی‌ها را با هماهنگی با خزانه کل کشور را داده‌اند، ادامه داد: همچنین مقرر شد؛ در هفته جاری مرحله نخست این برنامه اجرایی شود و اجرای مرحله دوم نیز تا اوایل اسفند به پایان برسد و اجرای مرحله سوم از اسفند آغاز خواهد شد اما ممکن است بخشی از پاداش‌های سال ۹۶ فرهنگیان بازنشسته در سال آینده پرداخت شود.