کد خبر : 138851 تاریخ : ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۷ دي - 13:27
برگزاری نمایشگاه بهاره به صلاح نیست رئیس اتحادیه صنف پوشاک تهران گفت: با وجود تکثر واحدهای صنفی در سطح کشور و عرضه بیش از تقاضا، بازار با رکود همراه است و به همین دلیل برگزاری نمایشگاه به صلاح نیست.

نوآوران آنلاین-ابولقاسم شیرازی در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران افزود: تکثر واحدهای عرضه کننده پوشاک در شهر تهران و دیگر استانها ، نبود تقاضا، عرضه بیش از نیاز بازار و دیگر پارامترها سبب شده تا مخالف برگزاری نمایشگاه باشیم چرا که نمایشگاه های فروش تنها به ضرر بازار خواهد بود و باید بتوانیم در نمایشگاه‌ها، تکنولوژی و توانمندی های روز را در عرضه کنیم.

وی تصریح کرد: واحدهای صنفی فعال حوزه پوشاک در شهر تهران بیش از ظرفیت نیاز این شهر است و علاوه بر ۱۲ هزار واحد صنفی فعال تعداد زیادی به صورت شوهای خانگی ، فروشگاه‌های زیرزمینی، مزون ها و از طریق سایت ها و فضای مجازی اقدام به خرید و فروش می کنند که همه اینها در کم شدن میزان فروش بازار تاثیر بسزایی داشته اند.

شیرازی اظهار کرد: دسترسی مردم به فروشگاه‌های داخل شهر به لحاظ ترافیک و هزینه های آن به مراتب آسان‌تر از دسترسی به چندنقطه نمایشگاهی خواهد بود و وقت کمتری را خواهد گرفت.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک تهران تاکید کرد: نیازی به برگزاری نمایشگاه‌های فروش کالا نداریم بلکه برگزاری نمایشگاه باید با هدف ارائه توانمندی ها و تخصص های هر صنف باشد و در نمایشگاه‌ها ، تخصص ها و کارهای نو و ایده پردازی های جدید ارائه شود وگرنه که فروش در همه جا بیش از ظرفیت موجود وجود دارد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه نه تنها منجر به تنظیم بازار نخواهد شد بلکه تنظیم و نظم بازار را نیز برهم می‌زند و میزان اندک فروش کسبه را نیز مختل می کند به همین دلیل برگزاری فروش های فوق العاده منطقی تر خواهد بود.

شیرازی تصریح کرد: واحدهای صنفی در طول سال هزینه های مالیات، عوارض، دارایی و شهرداری را پرداخت می کنند و انصاف نیست در پیک های فروش آنها بخواهیم با برگزاری نمایشگاه‌های که هیچ گونه مالیات را نمی دهند نظم بازار را برهم بزنیم.

وی افزود: مردم می گویند معاش ما تامین نیست و باید بدانیم که کسبه ما جزو همین مردم هستند و باید بیشتر هوای تولیدکنندگان و توزیع کنندگان کالا را داشته باشیم تا بتوانند خدمات بهتری را ارائه دهند