کد خبر : 128731 تاریخ : ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي - 22:18
استقبال دولت چین از سفر خانواده های جان باختگان به محل حادثه سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: پکن از شرکت نمایندگان ایران در بررسی حادثه نفتکش «سانچی» استقبال می کند.

نوآوران آنلاین

وی ادامه داد: دولت چین تمایل دارد به اعضای خانواده جان باختگان سانحه سانچی تسهیلات لازم برای گرفتن ویزای چین را فراهم آورد تا برای سفر به محل حادثه مشکلی نداشته باشند.

ساعتی پیش تحریریه رکنا به کمیته ویژه رسیدگی به حادثه Incident نفتکش سانچی که ربیعی وزیر راه با دستور رییس جمهور در راس آن قرار دارد پیشنهاد داد تا خانواده های 32 خدمه کشتی سانچی را به محل حادثه در آب های چین ببرند تا در مراسم باشکوهی محل مدفون شدن عزیزانشان در عمق دریا را گلباران کنند و امید است با توجه به اعلام آمادگی دولت چین این شرایط برای خانواده های دریادلان ایرانی فراهم شود.

از روزی که همه روزنه های امید برای زنده ماندن خدمه ایرانی نفتکش سانچی از بین رفت همه ایران سیاهپوش شد و همه مردم از هر قشری خود را عزادار دلاوردان دریا دانستند و با خانواده های آنها ابراز همدلی کردند.

فضای مجازی پر شد از صحنه مویه های زنان و مردانی که جگرگوشه هایشان فرسنگ ها دورتر از آنها در دل دریا فرو رفته و برای همیشه خاموش شدند.

داغ دیدن خیلی سخت است و سخت تر دور ماندن از نشانه ای از اجساد قربانیان این حادثه است شهدایی که در راه خدمت برای وطن خود خطر مرگ و شهادت را به جان خریدند و با چشم پوشاندن از خانواده هایشان دل به دریای نامرد زدند و در افق برای همیشه به پرواز بدون بازگشت درآمدند.

و حالا سنگینی وظیفه ای بر دوش ملت و دولت است ملت تا توانسته اند همراه خانواده دلاوران دریا اشک ریختند و نوبت به دولت رسیده که نه تنها از لحاظ مسائل مالی پیگیر حق و حقوق خانواده های بازماندگان باشد بلکه از لحاظ معنوی به آنان آرامش بدهد و به نظر می رسد حضور این عزیزان در محل حادثه که فاصله کمی با پیکرهای بی جان خدمه نفتکش سانچی دارد و گلباران آنجا می تواند آرامشی را بر دلهای آنان بدهد.

امیدواریم این پیشنهاد از سوی رکنا مورد پذیرش نماینده دولت در این پرونده غمبار قرار گیرد و شاهد یک تشییع باشکوه در محل حادثه تلخ نفتکش سانچی باشیم.