کد خبر : 128553 تاریخ : ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي - 13:08
ارزان‌ترین شهرهای توریستی در سراسر جهان سفر و سرگرمی مهم‌ترین عوامل هستند که هر فرد باید در زندگی خود داشته باشد. برای شناخت تمدن‌ها، تبادل فرهنگی و گردشگری باید برنامه‌ریزی سفر داشته باشیم.

نوآوران آنلاین- سرویس ترجمه نوآوران – بخش زبان عربی ( محمدرضا حمیدی ) :

جورج تاون (مالزی)

یکی از ارزان‌ترین شهرهای توریستی برای سفر زمستانی به‌ویژه به داشتن آب و هوای گرم و خشک با درجه حرارت همیشه ثابت و معتدل است. جورج تاون پایتخت فرهنگی مالزی، با ده‌ها موزه، معابد و زیارتگاه‌های شگفت‌انگیز، و همچنین بسیاری از گیاهان باغ، جنگل‌های گرمسیری، خیابان‌های خرید، هتل‌ها، علاوه بر جشن‌های مردمی محبوب که در خیابان‌ها و کوچه‌های جورج تاون برگزار می‌شود.

 

هنگ کنگ (چین)

هنگ‌کنگ یکی از ارزان‌ترین مقاصد آسیایی است. در این شهر جشن‌های همیشگی وجود دارد و برگزار می‌شود. در حال حاضر آن‌ها جشن شروع سال میلادی را دارند که در تمام خیابان‌های شهر برگزار می‌شود. هنگ کنگ جشن آتش‌بازی معروف چینی‌ها و جشن موسیقی را دارد. علاوه بر این، مقاصد توریستی، موزه‌ها، معابد و دیگر جاهای معروف شهر نیز برای سفر به این شهر جذب‌کننده توریست هستند.

 

تایپه (تایوان)

این شهر به شهر درخت کریسمس معروف است؛ چراکه از ابتدای سال همه شهر را مملو از درخت‌های کریسمس می‌کنند. این شهر دارای کوه‌ها، چشم‌انداز دریا و آبشار است و به دلیل ارزان بودن قیمت‌ها یکی از مقاصد محبوب است.

 

هوشی مین (ویتنام)

«هوشی مین»؛ بزرگترین شهر ویتنام است و هزاران گردشگر سالانه برای لذت بردن از دنیای توریستی منحصر به فرد از این شهر دیدن می‌کنند. این شهر دارای موزه ها، کلیساها و به دلیل هزینه‌های کم یکی از شهرهای محبوب به حساب می‌آید.

 

شرم الشیخ (مصر)

شرم‌الشیخ، زیباترین شهر مصر است که دارای ویژگی‌های طبیعی بسیاری‌ست که از جاذبه‌های توریستی مانند رود نیل، کانال‌های بین‌المللی و بسیاری از تمدن‌های فراعین باستانی به دست می‌آید. ساکنان این شهر بسیار انسان‌های مهربان و مهمان‌نواز هستند.

 

صلاله (عمان)

«صلاله»، شهری که به خاطر ماهیت زیبایش به مروارید دریای عرب مشهور شده است که در طول سال به عنوان یک جاذبه توریستی و دور از جاذبه‌های گردشگری طبیعی ساخته شده است. این دومین بندر بزرگ دریایی در شرق خاورمیانه است. سایر مراکز صنعتی و شهرها علاوه بر قیمت‌های ارزان و عدم توجه به ارز و با محدودیت بازارهای محبوب و رسانه‌ای، علاوه بر آن با نام‌های جهانی معروف، مشخص می‌شود که برای همه لایه‌های جامعه مناسب است.

 

منبع: SAYIDATY )  )

16 ژانويه 2018 برابر با 26 دی 1396