کد خبر : 128105 تاریخ : ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ دي - 17:20
خبری خوش برای فرهنگیان/ بیمه جدید برای همه معلمان و فرهنگیان معاون توسعه، مديريت و پشتيباني وزارت آموزش‌وپرورش از صدور بيمه‌نامه حوادث منازل فرهنگيان براي اولين‌بار خبر داد.

نوآوران آنلاین- علي الهيارتركمن با مهم برشمردن صدور بيمه‌نامه آتش‌سوزی و زلزله براي فرهنگيان اظهار کرد: به دليل درك اهميت اين بيمه‌نامه و در راستاي حمايت از اموال و دارايي‌های جامعه فرهنگي كشور، وزارت آموزش‌وپروش براي اولين بار از بهمن ماه سال جاري با همكاري شركت بيمه معلم نسبت به اجراي طرح بيمه زلزله و خطرات اضافي منازل مسكوني فرهنگيان در سطح كشور اقدام می‌کند.

اين مقام مسئول تاكيد كرد: بيمه نامه آتش‌سوزی و زلزله در قالب چهار طرح با سقف تعهدات متنوع براي فرهنگيان سراسر كشور پيش بيني شده است.
الهيار تركمن، به معرفي اين چهار طرح پرداخت و گفت: در طرح اول 500 ميليون ريال سرمايه با حق بيمه ماهانه 30 هزار ريال، در طرح دوم 920 ميليون ريال سرمايه با حق بيمه ماهانه 60 هزار ريال، در طرح سوم 1 ميليارد و 355 ميليون ريال سرمايه با حق بيمه ماهانه 90 هزار ريال و در طرح چهارم 1 ميليارد و 790  ميليون ريال سرمايه با حق بيمه ماهانه 120 هزار ريال پيش بيني شده است.
وي افزود: فرهنگيان مي توانند با انتخاب يكي از اين طرح ها نسبت به بيمه ملك و لوازم محل سكونت خود در برابر زلزله و آتش‌سوزی اقدام  کنند
معاون وزير، درباره حق بيمه سالانه اين بيمه نامه تصريح كرد: 25 درصد حق بيمه نامه معادل 3 ماه با مشاركت وزارت آموزش‌وپرورش پرداخت و مابقي به صورت اقساط و ماهانه از حقوق فرهنگيان كسر مي شود.
 معاون توسعه مديريت و پشتيباني آموزش و پرورش در پايان افزود: بيمه نامه مذكور علاوه بر تعهدات آتش‌سوزی و زلزله نسبت به حوادث انفجار، صاعقه، سيل، توفان، تركيدگي لوله و ضايعات ناشي از برف و باران نيز متعهد است.