کد خبر : 127637 تاریخ : ۱۳۹۶ جمعه ۲۲ دي - 21:39
نکاتی در خصوص تحریر چک که نمیدانید هرگز هنگام نگارش چک، خود کارتان را عوض نکنید (حتی دو خودکار همرنگ) چراکه جاعل بعدا می‌تواند ادعا کند که خودکار سومی هم درکار بوده است.

نوآوران آنلاین-

گاهی دیده می‌شود کلاهبرداران مخصوصا خودکار تمام شده‌ای را به شما داده که به سرعت جوهرش تمام شده تا مجبور شوید قسمتی از متن چک را با خودکار دیگر بنویسید.

هرگز از خودکار کسی که می‌خواهید چک را به او بدهید استفاده نکنید چون بعدا با همان خودکار می‌تواند چک را دستکاری کند.

در صورتی که چک خط خوردگی ندارد، حتما درج نمایید «بدون خط‌خوردگی» و در صورتی که دارای خط‌خوردگی است حتما میزان و موارد خط‌خوردگی را در پشت چک کامل توضیح دهید.

مجازات تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران

طبق قانون مجازات اسلامی، هر کس علیه نظام جمهوری اسلامی ایران یا به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام به هر نحو فعالیت تبلیغی نماید به حبس از سه ماه تا ‌یک سال محکوم خواهد شد.

روش وصول اجاره بهای معوقه از محل رهن

هرگاه مستاجر پس از انقضای مهلت اجاره، ملک را تخلیه نکند؛ موجر (صاحب ملک) می‌تواند برای تخلیه به دایره اجرای اداره ثبت مراجعه کند.

موجر باید کل مبلغ ودیعه را به آن دایره بسپارد و همزمان گواهی دفتر شعبه دادگاه صالح را مبنی بر تسلیم دادخواست مطالبه ضرر وزیان به دایره اجرا تحویل دهد. دایره اجرا مبلغ رهن را به مستاجر نمی‌دهد و فقط پس از صدور رای دادگاه و کسر مطالبات موجر، اقدام به رد آن به مستاجر می‌کند.