کد خبر : 127553 تاریخ : ۱۳۹۶ جمعه ۲۲ دي - 14:48
مزایای پیاز در جلوگیری از سرطان پیاز در برابر تعداد زیادی از بیماری ها، به ویژه سرطان محافظت کننده است. برای قرن ها، پیاز برای خواص مغذی مهم خود شناخته شده بود و آن را غنی از آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند و مؤثر برای محافظت از بدن از بیماری ها، به خصوص انواع مختلف سرطان می دانند.

نوآوران آنلاین- سرویس ترجمه نوآوران – بخش زبان عربی ( محمدرضا حمیدی ) : پیاز زرد منبع اصلی ویتامین C، سلنیوم و همچنین فلاونوئیدها و به طور خاص کرتستین، آنتی اکسیدان قوی است که در سیب و چای یافت می‌شود. این ماده رشد سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد. پیاز قرمز حاوی آنتوسیانین است این ماده ای است که برای رنگ آن مفید است و پیری سلول ها را برطرف می کند، انعطاف‌پذیری و تراکم پوست را بهبود می‌بخشد، مقاومت رگ های خونی پوست را افزایش می دهد و شدت بینایی را افزایش می دهد.

 

محافظت در برابر بسیاری از انواع سرطان

دکتر « BELLEVUE RICHARD »  متخصص سرطان و نویسنده » ALIMENTS ANTICANCER « می‌گوید که با توجه به اطلاعاتی که تاکنون به دست آمده تا به امروز، به طور فزاینده ای مشخص شده است که ترکیبات پیاز می‌توانند از رشد سرطان جلوگیری و حداقل دو فرآیند را کنترل کنند: در وهله اول، این ترکیبات می‌توانند از فعال شدن سلول های سرطان‌زا جلوگیری کنند، با کاهش واکنش آن‌ها و تسریع حذف‌شان و از سوی دیگر، ترکیبات پیاز می‌توانند با گسترش بیماری سلول‌های سرطانی، باعث کاهش مرگ و میر تومورها شوند. مطالعاتی که تاکنون بر روی ویژگی‌های پیاز ضد سرطان نشان داده شده است که مصرف منظم این مواد مغذی خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، حنجره، مغز، معده، مری و پروستات را کاهش می‌دهد.

 

منبع:SAYIDATY )   (

7 ژانویه 2017 برابر با 17 دی 1396