کد خبر : 127276 تاریخ : ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۰ دي - 17:32
اعتباری برای پرداخت معوقات فرهنگیان در لایحه بودجه دیده نشده است عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از معوقات به‌جا مانده برخی معلمان حق التدریس، گفت: در لایحه بودجه سال 97 نیز ردیفی برای پرداخت این معوقات در نظر گرفته نشده است.

نوآوران آنلاین- علیرضا سلیمی با اشاره به عدم پرداخت مطالبات برخی از معلمان حق‌التدریس، تصریح کرد: دولت باید حق معلمانی که زحمات فراوانی در عرصه تعلیم و ترتیب دانش‌آموزان کشیده‌اند را بدهد و ظلم به قشر فرهنگیان، ظلمی ناروا است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان امور استخدامی کشور و وزارت آموزش‌و‌پرورش باید پاسخگوی این شرایط باشد، گفت: این دو نهاد دولتی باید پاسخگو باشند در شرایطی که بودجه‌ای برای به خدمت گرفتن نیروهای حق التدریسی نداشته‌اند چرا نسبت به دریافت خدمات آنان اقدام کردند.

وی ادامه داد: بارها شاهد تجمع و اعتراضات معلمان حق‌التدریسی و ابراز نارضایتی آنان در سطح کشور بوده‌ایم، لذا نباید اسباب نارضایتی معلمان و فرهنگیان که قشر مهم و تاثیرگذاری در جامعه هستند را فراهم کنیم.

سلیمی با تاکید بر اینکه بارها در خصوص مطالبه فرهنگیان حق التدریسی به وزیر آموزش‌و‌پرورش تذکرات کتبی و شفاهی داده شده است، افزود: از سوی دیگر مجلس نیز به دلیل مغایرت با اصل 75 قانون اساسی نمی‌تواند راسا اقدام کند و طرحی برای الزام دولت در این باره به تصویب برساند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در لایحه بودجه سال 97 نیز ردیفی برای پرداخت این معوقات در نظر گرفته نشده است، اضافه کرد: وزارت آموزش‌و‌پرورش با کمک و همراهی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید نسبت به تامین بودجه و پرداخت معوقات معلمان حق التدریسی اقدام کنند.