کد خبر : 126358 تاریخ : ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۷ دي - 13:58
معلمان با روسری سرکلاس حاضر شوند بر اساس قوانین بی‌طرفی برلین، معلمان، پلیس و کارکنان قضایی برای پوشیدن نماد‌های مذهبی با محدودیت مواجه هستند. این ممنوعیت شامل روسری، صلیب یا نشان یهودی می‌شود.

نوآوران آنلاین- دیرک بهرندت سناتور دیوان عدالت برلین از حزب سبز‌ها از مسئولان خواسته است به معلمان مسلمان اجازه دهند در کلاس درس، روسری بپوشند. او به روزنامه برلینر گفته است: من بر این عقیده هستم که ما باید در یک شهر چند مذهبی مانند برلین، به زنان جوان مسلمان اجازه دهیم تا با روسری تدریس کنند.

بر اساس قوانین بی‌طرفی برلین، معلمان، پلیس و کارکنان قضایی برای پوشیدن نماد‌های مذهبی با محدودیت مواجه هستند. این ممنوعیت شامل روسری، صلیب یا نشان یهودی است.همچنین برای زنان پلیس و قضات به گفته بهرندت، روسری اساساً نباید ممنوع باشد.

وی گفت: با این حال، این قطعاً یک راه طولانی است، زیرا این یکی از خط قرمز‌های ایالت است. در نتیجه، به سرانجام رسیدن این پروژه در چند سال آینده بعید است.

با این حال، با توجه به حضور معلمان زن مسلمان، سناتور دیوان عدالت برلین، همچنان به دنبال تغییر در قانون بی‌طرفی است. وی افزود: ما باید اطمینان حاصل کنیم که قانون پرونده دادگاه قانون اساسی فدرال نیز در برلین اجرا می‌شود. دادگاه عالی آلمان اعلام کرده است که ممنوعیت روسری بر اساس قانون اساسی است.

دیرک بهرندت تأکید کرد: در حال حاضر هر زن مسلمان که به دلیل پوشش از تدریس در یک مدرسه برلین منع می‌شود، می‌تواند، درخواست جبران خسارت به دلیل تبعیض را بدهد.

وی ادامه داد: در این صورت، سؤال پیش می‌آید که آیا ما می‌خواهیم این خسارت‌ها را به طور دائم با پول مالیاتی پرداخت کنیم یا اینکه بهتر است تبعیض را از بین ببریم.

این در حالی است که در چند ماه اخیر، چندین معلم زن که به دلیل روسری از تدریس منع شده‌اند، موفق به شکایت در دادگاه‌های کارگری شده‌اند و به دلیل تبعیض اعمال شده، درخواست جبران خسارت داده‌اند.

بهرندت ابراز داشت: در اکثر دولت‌های فدرال هیچ ممنوعیت روسری برای معلمان وجود ندارند. با این وجود، این بدان معنا نیست که معلمان مسلمان می‌توانند در مدرسه، آنچه که می‌خواهند انجام دهند.

این سیاستمدار سبز گفت: معلمان مسلمان نیز یک دوره آزمایشی مانند هر معلم دیگری دارند، حتی برای آنان قوانین سخت‌تری اعمال می‌شود.

ساندرا شایرز سناتور فراکسیون تحصیلی برلین از حزب سوسیال دمکرات اخیرا با پوشش مذهبی معلمان مخالفت کرده است، وی در اوایل ماه دسامبر به برلینر مورگن پست گفت: به این دلیل که بسیاری از ادیان و ایدئولوژی‌ها در مدارس برلین همگام هستند، مهم است که معلمان در کلاس‌های درس بدون پوشش مذهبی باشند.