کد خبر : 125794 تاریخ : ۱۳۹۶ جمعه ۱۵ دي - 12:58
توزیع پزشکان در کشور باید متناسب باشد قائم مقام وزیربهداشت با بیان اینکه ٢١ تخت ICU در شهرستان دورود درحال تجهیز و راه اندازی است، گفت: در بیمارستان شهدای هفتم تیر، به زودی بخش آنژیوگرافی هم راه اندازی می شود.

نوآوران آنلاین- دکتر ایرج حریرچی در بازدید از بیمارستان شهدای هفتم تیر شهرستان دورود گفت: خوشبختانه با اجرای طرح تحول نظام سلامت، تمام بخش های بیمارستان شهدای هفتم تیر شهرستان دورود که قریب به ٤٥ سال عمر دارد، بازسازی شد.
وی ادامه داد: شهرستان دورود ١٨٠ هزارنفر جمعیت دارد که برای این جمعیت ٢١ تخت ICU ساخته شد که درحال تجهیز بوده و به زودی به بهره برداری می رسد.
دکتر حریرچی با بیان اینکه در این بیمارستان به زودی بخش آنژیوگرافی راه اندازی می شود، تصریح کرد: اورژانس و کلینیک ویژه بیمارستان که در سطح شهر است، با پیشرفت فیزیکی ٦٠ درصدی به زودی به بهره برداری می رسد.
سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: شهرستان دورود با کمبود پزشک عمومی و پزشک متخصص روبرو است، به طوری که فقط ١٤ پزشک متخصص وجود دارد و همچنین بیمارانی که برای ویزیت پزشک عمومی به بیمارستان مراجعه می کنند، بیش از یک ساعت به انتطار می نشینند.
وی با تاکیدبراینکه توزیع پزشکان در کشور باید متناسب باشد، افزود: البته کمبود پزشک عمومی مشکلی است که در تمام کشور وجود دارد و شاید به توزیع نامناسب پزشک مربوط باشد، چراکه توزیع پزشک فقط در دوسال ابتدایی فارغ التحصیلی پزشکان برعهده ماست و بعداز آن به تصمیم شخصی آنها مربوط می شود.

دکتر حریرچی بیان کرد: علیرغم اینکه حضور پزشکان در تهران و برخی شهرهای بزرگ با تراکم روبرو است، در این شهرستان پزشک عمومی به تعداد کافی تامین نشده است.
وی با بیان اینکه در شهرستان دورود درمانگاه شبانه روزی وجود ندارد، اظهارداشت: امیدواریم با تربیت بیشتر پزشک عمومی و توزیع مناسب آن، مشکلات اینگونه شهرستان ها رفع شود.