کد خبر : 121418 تاریخ : ۱۳۹۶ شنبه ۲۵ آذر - 13:08
فرانسه : سفارتمان را به بیت المقدس انتقال نخواهیم داد « ژان ایو لودریان » وزیر امور خارجه فرانسه تأكيد کرد کشورش سفارت خود را از « تل آویو » به یکی از شهر هایی که آمریکا تصمیم گرفته است پایتخت اسرائیل شود انتقال نخواهد داد، چرا که اتحادیه اروپا این تصمیم را مردود اعلام كرده است.

نوآوران آنلاین-سرویس ترجمه نوآوران – بخش زبان عربی ( محمد رضا حمیدی ): وى در پاسخ به یک سؤال طى یک برنامه رادیویی، مبنى بر این که آيا رئیس جمهور فرانسه تصميمى مانند رياست جمهور ایالات متحده در ذهن دارد، گفت: « به هیچ وجه فرانسه قصد ندارد سفارت خود را از تل آویو به " بیت المقدس " انتقال دهد ».
وزیر امور خارجه فرانسه تأكيد کرد پاریس از هر گونه مذاكره صلح که در روی میز قرار دارد حمایت می کند.
وزرای امور خارجه اروپا از جمله فرانسه در دیدار روز دوشنبه هفته گذشته ( ٢٠ آذر ماه جارى ) با نتانیاهو، مخالفت خود را با اقدام انجام شده به وسیله دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ششم ماه دسامبر به عنوان انتقال پایتخت از تل آویو به بیت المقدس را اعلام کردند.
در جایی دیگر هم می بینیم که به تازگی اتحادیه اروپا همکاری خود را با اسرائیل برای اعتراض به سیاست های شهرک سازی در اسرائیل متوقف کرده است.
تصمیم ایالات متحده در خصوص پايتخت خواندن بیت المقدس فلسطین، خشم دنیای عرب و اسلام را برافروخته است و متحدان غربی واشنگتن نیز مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کرده اند. متحدان آمریکا بر این باورند که تصمیم ترامپ به ضرر تلاش های مربوط به روند سازش و صلح خواهد بود و در نهایت منجر به تشدید خشونت ها در منطقه می شود.

اخطارهای تازه در مورد انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس
گفتنى است « امانوئل مکرون » رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه گذشته گفت نگران اقدام یک جانبه ایالات متحده در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به این شهر است. به گزارش شبکه تلویزیونی ( C.N.N )، آقای مکرون گفت آمریکا باید بر پايه استاندارهای بین المللی با این مسأله برخورد کرده و موضوع بیت المقدس را به مذاکرات صلح میان فلسطینی‌ ها و اسرائیلی‌ ها واگذارد.
اردن، مصر، اتحادیه عرب، تشکیلات خودگردان فلسطینی و گروه هاى مختلف فلسطینی پیشتر هشدار داده اند که به رسميت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی آمریکا، منطقه را دچار بحران کرده و به بروز خشونت های تازه منجر می شود.
روز جمعه یک مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرد دونالد ترامپ در روزهای آینده رسماً بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت خواهد شناخت، اما « جرد کوشنر » مشاور ارشد و داماد رونالد ترامپ روز یک شنبه گفت رئيس جمهور هنوز تصمیم نهایی دراین ‌باره را اتخاذ نکرده است.
بیت المقدس شرقی در جنگ سال ١٩٦٧ به کنترل اسراییل درآمد و پارلمان اسراییل بعدها آن را به عنوان پایتخت اين كشوراعلام کرد. این موضوع از سوی بسیاری از کشورها هنوز برسمیت شناخته نشده است.

منبع: ( الجزیره ) ١٦ دسامبر ٢٠١٧ برابر با ٢٥ آذر ١٣٩٦