کد خبر : 121416 تاریخ : ۱۳۹۶ شنبه ۲۵ آذر - 13:04
راه اندازی بزرگ ترين قطار جهان توسط سوئیس سوئیس روز جمعه ( ٢٤ آذر ماه جارى ) بهره بردارى از طولانی ترین قطار جهان برای رفت و آمد بر روی آلپ را شروع كرد.

نوآوران آنلاین- سرویس ترجمه نوآوران – بخش زبان عربی ( محمد رضا حمیدی ): افتتاح این پروژه از سال ها قبل پیش بینی شده بود.
« دوریس لوتارد » رئیس جمهور سوئیس رسماً این پروژه را با مبلغی بالغ بر ٥٢/٦ میلیون دلار راه اندازی کرد. حركت اين این قطار از شهر « شفیتز » تا روستای « ستوس » خواهد بود و در ارتفاع ١٣٠٠متر نسبت به سطح دریا واقع خواهد شد.
این قطار سفر خود را برای عموم از روز یک شنبه آغاز می کند و یک سفر ١٧٣٨ متری در ارتفاع ٧٤٣ متر و با سرعت ١٠ متر بر ثانیه را خواهد داشت.
موتورهای این قطار با توجه به استانداردهای فن آوری بالا طراحی شده اند و به شکل دایره ای هستند و خودشان به صورت اتوماتیک موقعیت زمین را تنظیم می کنند تا مسافران بتوانند در موقعیتی صاف و متعادل باقی بمانند، به گونه اى كه حتی در ارتفاعات آلپ نیز این موقعیت حفظ می شود.
« ایوان استینر » سخنگوی راه آهن سوئیس، پیش از افتتاح این پروژه رسماً اظهار داشت این پروژه در ١٤ سال برنامه ریزی و ساخت و ساز به طول انجامیده است. وى با خوشحالی بسيارى گفت: « این قطار در میان کوه های پوشیده از برف و دره ها حرکت خواهد کرد و این می تواند احساس بسیار خوبی برای مسافران داشته باشد ».

منبع : ( رویترز، الجزیره ) ١٥ دسامبر ٢٠١٥ برابر با ٢٤ آذر ١٣٩٦