کد خبر : 120632 تاریخ : ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ آذر - 13:17
اسرار مثلث برمودا

نوآوران آنلاین-سرویس ترجمه نوآوران – بخش زبان فرانسه (گلنوش محب‌علی):  داستان‌ها و افسانه‌های بسیاری درخصوص مثلث برمودا وجود دارد. برای مدت زمان طولانی، بسیاری از کشتی‌ها و هواپیماها در این منطقه بدون هیچ‌گونه ردیابی و دلیلی ناپدید می‌شدند. حتی تا امروز نیز، در مورد این منطقه از جهان هنوز بسیاری از سوالات بدون پاسخ مانده است.

مثلث شیطان
مثلث برمودا به دلیل وقایع مرموزی که در این منطقه صورت گرفته، به عنوان مثلث شیطان شناخته شده است.

محل مثلث برمودا

مثلث برمودا بین خطوط خیالی برمودا، پورتوریکو و فلوریدا واقع شده است.
خطوط حمل‌و‌نقل
در سال 2013 میلادی ( برابر با سال 1396 هجری شمسی )، صندوق جهانی طبیعت ( WWF )، مثلث برمودا را جزء خطرناک‌ترین مسیرهای حمل‌و‌نقل دریایی برای کشتی‌ها در جهان شناسایی کرد.
حباب

به گفته « واشنگتن‌پست »، حباب‌های متان در آب آن منطقه می‌تواند این حوادث را توجیه کند.
سودآور

اغلب مردم ادعا می‌کنند که رمز و راز مثلث برمودا حساسیت خالص است و بسیاری از نویسندگان سعی می‌کنند از این افسانه‌ها برای غنی‌سازی داستان‌های خود استفاده کنند.
هواپیماهای ناپدید شده

پرواز 19 یکی از پیچیده‌ترین حوادث مثلث برمودا بوده‌ است. در این حادثه 5 فروند هواپیمای نظامی آمریکا از نوع « تی‌بی‌ام افینگر 5 » در تاریخ 5 دسامبر 1945 ( برابر با 20 آذر 1396 هجری شمسی ) برای یک عملیات اکتشافی همزمان به سمت مثلث برمودا به پرواز درآمدند، ساعاتی پس از پرواز ستوان یکم چارلز تیلور با برج مراقبت تماس برقرار کرده و وضعیت خود را به طرز عجیبی تشریح کرد، پس از آن‌که برج مراقبت توصیه کرد تا هواپیماها 180 درجه تغییر مسیر دهند تا در جهت فلوریدا قرار بگیرند. خلبان برای برج مراقبت توضیح داد که دستگاهی برای تشخیص درجه‌ها و جهت‌ها نداریم و آن‌ها از کار افتاده‌اند. صدای خلبانان ضعیف و ضعیف‌‌تر شد تا به ‌کلی قطع شد و هواپیماها برای همیشه ناپدید شدند.
دلایل طبیعی

به گفته وب‌سایت دانشنامه « بریتانیکا »، حوادث در این منطقه بیشتر به دلیل ترکیبی از طوفان، صخره‌های خطرناک، جریان‌های شدید و سایر مشکلات ناوبری ایجاد می‌شود.
کشتی‌های غرق شده

به گفته « واشنگتن‌پست »، بسیاری از کشتی‌ها در این منطقه رها شده‌اند. محل خدمه‌های این کشتی‌ها تا به امروز مانند راز مانده است.
آمارهای امکان‌پذیر

با توجه به « نیویورک‌تایمز »، دانشمندان ثابت کرده‌اند که با توجه به فراوانی طوفان‌ها در این منطقه، ناپدیدشدن‌ها از لحاظ آماری عادی است.

ناپدیدشدگان

در سال 1945 ( برابر با 1396 )، یک هواپیمای مأموریتی برای جست‌وجوی ملوانان باقی مانده در مثلث برمودا رفته بود که با 13 نفر از صفحه رادار ناپدید شد.
نظریات فراطبیعی

برخی از نویسندگان، مثلث برمودا را پدیده‌‌ای فراطبیعی می‌دانند. یکی از نظریات رایج در این باره فرورفتن قاره افسانه‌ای آتلانتیس در دریای بیمینی واقع در جزیره بیمینی است. به گفته « افلاطون »، مردم آتلانتیس برای فتح آتن سپاهیان بی‌شماری فراهم کردند و زئوس بر آن‌ها طوفانی نازل کرد که قابل تصور نبود. طوفان سبب زمین‌‌لرزه و سیل‌های شدیدی به مدت یک شبانه‌روز شد و سرانجام دریا سرزمین آتلانتیس را به زیر خود فروبرد و ناپدید شد. درحالی‌که بسیاری از نویسندگان با توجه به هواپیماهای گمگشته در این منطقه، دلیل این پدیده را چیز دیگری می‌خوانند. این ایده توسط استیون اسپیلبرگ با توجه به فیلم علمی - تخیلی برخورد نزدیک از نوع سوم ارائه شد و از داستان ربودن ۱۹ انسان توسط بیگانگان و موجودات فضایی پیروی می‌کند. این داستان ادعا می‌کند که موجودات فضایی هواپیماها و کشتی‌ها را می‌ربایند و به کرات خود می‌برند. یکی دیگر از نظریات رایج ورود به دنیایی دیگر است. پاره‌ای دانشمندان ادعا می‌کنند که مثلث برمودا، دریچه برای گشودن دنیایی دیگر است و هواپیماها و کشتی‌‌های انسان‌‌ها وارد آن دنیا می‌شوند. « چارلز برلیتز » نویسنده کتاب‌‌های متعددی درباره پدیده‌‌های فراطبیعی، این پدیده را نابودی انسان‌ها بدون هیچ توضیحی می‌داند.


منبع:( M.S.N )
9 دسامبر 2017 برابر است با 18 آذر 1396