کد خبر : 120125 تاریخ : ۱۳۹۶ جمعه ۱۷ آذر - 19:29
مراحل نجات کوهنوردان مشهدی+ فیلم مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با اشاره به گرفتار شدن تیم کوهنوردی خراسان رضوی در ارتفاعات اشترانکوه و تلاش امدادگران برای نجات این افراد گفت: جسد یک کوهنورد کشف شده اما با تاریکی هوا و احتمال وقوع مشکلات بیشتر برای امدادگران، جست و جوی سایر مفقودان از صبح فردا ادامه می یابد.

نوآوران آنلاین- صارم رضایی اظهار کرد: در ساعت 3:20 دقیقه بامداد امروز به جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا اطلاع داده می شود که تعدادی از کوهنوردان در اشترانکوه در برف و کولاک کوهستان گرفتار شده و نیاز به امدادرسانی دارند.
وی ادامه داد: بلافاصله تیم امداد کوهستان شهرستان ازنا به منطقه اعزام شده و به سمت قله حرکت کردند.
رضایی بیان کرد: امدادگران ۷ نفر از کوهنوردانی که در پناهگاه مستقر بودند، نجات دادند اما یکی از نجات یافتگان به علت سرمازدگی و ایست قبلی، جان خود را از دست داد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان گفت: با راهنمایی های افراد نجات یافته، محل سقوط Fall بهمن با حضور 23 امدادگر کوهستان هلال احمر، شناسایی و امدادگران بعد از ساعات ها تلاش و کار سخت، جسد یکی از کوهنوردان را کشف کردند.
صارم رضایی افزود: شرایط حاکم بر محل بسیار سخت و دشوار بوده و منطقه صعب العبور و برف گیر است و با توجه به تاریکی هوا و امکان وقوع مشکلات بیشتر برای امدادگران، کار جست و جوی 7 مفقود حادثه، از صبح فردا ادامه می یابد.