کد خبر : 119735 تاریخ : ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ آذر - 11:43
غذاهایی که باید از آن‌ها اجتناب کنید شما ممکن است از وجود برخی از دانه‌های چربی روی صورت و پوست خود شگفت‌زده شوید و نمی‌دانید که علت آن‌ها چیست، اگرچه لوسیون شما یک برند خوب و شناخته شده است. برخی از متخصصان بر این باور هستند که خوراک ربطی به بروز آکنه و جوش ندارد.

نوآوران آنلاین- سرویس ترجمه نوآوران – بخش زبان عربی (محمدرضا حمیدی): البته خیلی‌ها معتقدند که محتویات بشقاب‌ها در داشتن پوستی زیبا و بدون آکنه تأثیر دارند. غذاهایی که می‌خورید ممکن است اولین عامل گسترش آکنه روی پوست شما باشد. چگونه؟
در اینجا از جزئیات غذاها برای شما توضیحاتی می‌دهیم:
1- شکلات: آیا شما هم عاشق شکلات هستید؟ البته اگر جزء افرادی هستید که حواس‌تان به تناسب اندامتان است از زیاده‌روی در مصرف آن خودداری خواهید کرد. شکلات حاوی درصد بالای از قند است که می‌تواند یکی از دلایل ظهور این دانه‌ها روی پوست صورت شما شود؛ چراکه قند باعث جهش در تولید هورمون‌ها می‌شود. در نتیجه این هورمون‌های نامنظم به صورت آکنه ظهور می‌کند.
2- محصولات لبنی: این محصولات غنی از مواد مغذی است که باعث تحریک هورمون‌های تولید جوش می‌شود؛ همچون شیر که تولید انسولین در بدن را افزایش می‌دهد. به شما توصیه می‌کنیم که اگر پوستی حساس و غالباً تحریک‌پذیر دارید، از محصولات لبنی پُر‌ چرب کمتر استفاده کنید. اگر جزء افرادی هستید که زیاد جوش می‌زنید و یا نمی‌خواهید به این مشکل گرفتار شوید بهتر است از شیرهای گیاهی مانند شیر سویا، شیربادام یا شیر فندق استفاده کنید. این نوشیدنی‌های گیاهی سرشار از ویتامین E و فاقد لاکتوز هستند. باید بدانید که ویتامین E خواص آنتی‌اکسیدانی دارد که برای سلامت پوست لازم و ضروری است.
3- نمک‌ها: املاح می‌توانند باعث تورم بافت‌ها و صورت شود، بنابراین از غذاهایی که با نمک فرآوری می‌شوند اجتناب کنید. زیرا ممکن است که باعث ظهور آکنه روی پوست صورت شما شود.
4- چای سیاه: این محصول حاوی مقادیر زیاد کافئین است که باعث تحریک غدد آدرنالین در مغز می‌شود و این کار ممکن است به صورت آکنه یا جوش روی پوست‌تان ظاهر شود.
5- فست‌فود: این مواد دارای مقادیر بسیار زیادی از چربی‌های اشباع شده و اشباع نشده است که شامل بخش بسیار بزرگی از نمک و قند است و همچنین مواد شیمیایی که ممکن است به گرفتگی منافذ پوست منجر شود و اثرات آن‌ها بر روی ظاهر و پوست شما نمایان شود.
6- فلفل‌های تند (چیلی): این محصولات باعث تحریک گردش خون، باعث افزایش تعرق پوشت و قرمزی آن می‌شود که در نهایت همه این عوامل باعث پدیدار شدن جوش روی پوست بدن‌تان می‌شود.

 


منبع: sayidaty
سوم دسامبر 2017 و دوازدهم آذر 1396