کد خبر : 119554 تاریخ : ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۳ آذر - 14:18
شقايق فراهانى در گفت‌و‌گو با نوآوران: مهم‌ترين وظيفه سلبریتى‌ها مصونيت‌بخشى به نوجوانان و جوانان در برابر آسيب‌هاى اجتماعى است سوپر استار سينماى ايران در حاشيه برگزارى نشست « چالش نهنگ آبى » در گفت و گويى با خبرنگار نوآوران تأكيد كرد: افراط در استفاده از فضاى مجازى يا پرداختن بيش از حد به بازى هاى رايانه اى، علاوه بر اين كه مى تواند از نشانگان تنهايى و انزوا و حتى طرد نوجوانان و جوانان از سوى خانواده هاى شان باشد، مى تواند ايشان را در برابر آسيب هاى اجتماعى بسيار ضعيف و منفعل سازد.

نوآوران آنلاین- سرویس اجتماعی: شقايق فراهانى افزود: وجود تكنولوژى هاى ارتباطى به خودى خود خطرساز نيست، آن چه موجب نگرانى ست، نحوه و مدت زمان استفاده از آن هاست.
وى خاطرنشان ساخت: آن چه امروزه با عنوان نهنگ آبى در بين خانواده ها ايجاد ناراحتى و استرس كرده است، نتيجه جزيره اى زندگى كردن اعضاى برخى خانواده ها هر چند كنار يك ديگر و نيز غفلت والدين از چگونگى استفاده فضاى مجازى توسط فرزندان شان است.
اين بازيگر سينماى ايران با بيان اين مطلب كه نقش سلبریتى ها در ايجاد مصونيت براى نوجوانان و جوانان در برابر آسيب هاى اجتماعى مى تواند بسيار پر رنگ باشد، گفت: اين كمترين وظيفه هنرمندان و ورزشكاران است تا با استفاده از محبوبيت خود و فعاليت هاى مناسب و لازم، دين خود را به دوستداران و ولى نعمتان خود اداء نمايند.
شقايق فراهانى با اشاره به زلزله اخير كرمانشاه، اظهار داشت: همان گونه كه ملاحظه شد، هنرمندان و ورزشكاران نقش به سزايى در جمع آورى كمك هاى مردمى و كاستن از آلام زلزله زدگان بر عهده داشتند.
وى انگيزه خود از شركت در نشست چالش نهنگ آبى را همراهى با برگزاركنندگان نشست و همه كسانى دانست كه دغدغه سلامت نوجوانان و جوانان را دارند.
شقايق فراهانى از تمامى هنرمندان و ورزشكاران و اشخاصى كه بين نوجوانان و جوانان محبوبيت دارند و مورد توجه و تأييد ايشان است خواست تا به هر شكل ممكن شده از ساخت كليپ هاى كوتاه گرفته تا سخنرانى در مدارس، به حمايت روحى و روانى آينده سازان كشورمان بپردازند.
شايان ذكر است اولين نشست چالش نهنگ آبى از ساعت ١٤ الى ١٧ ديروز (١٢ آذر) با حمايت روزنامه نوآوران در دانشكده مديريت و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامى واحد علوم و تحقيقات تهران برگزار شد.
در اين نشست، صاحب نظران انجمن جامعه شناسى ايران، گروه مسائل و آسيب هاى اجتماعى و روان‌شناسى، آموزش و پرورش، نيروى انتظامى و كارشناسان و دانشجويان رسانه و ارتباطات شركت داشتند.
مشروح مباحث مطرح شده در اين نشست در شماره فردا (سه‌ شنبه) نوآوران منتشر مى شود.
گفتنى ست دومين نشست از سلسله معضلات و آسيب هاى اجتماعى با حمايت روزنامه نوآوران به زودى برگزار خواهد شد.