کد خبر : 119148 تاریخ : ۱۳۹۶ شنبه ۱۱ آذر - 11:31
«خالتور» در توقیف شهرداری همچنان می‌تازد؛ شهردار تهران همچنان لب به سكوت بسته است! کمدی «خالتور» فيلمي كه به دستور علي احمدي مسئول سينماهاي شهرداري تهران توقیف شده است به فروش رو به رشد خود ادامه میدهد و به زودی از رقم فروش 3.5 میلیارد هم عبور خواهد کرد.

نوآوران آنلاین-

در حالی که اقبال به «خالتور» از تهران تا شهرستانها روزبروز افزایش می یابد و حتی در شهرهایی مانند شیراز و اهواز و آبادان و تبریز و مشهد برای فیلم سانس فوق العاده ایجاد میکنند ولی علی احمدی مدیر قالیبافی تصویرشهر دستور به توقیف فیلم در سینماهای شهرداری داده است.

ممانعت از نمایش «خالتور» در سینماهای 11گانه شهرداری با واکنش علی قائم مقام عضو هیأت مدیره و سخنگوی خانه سینما مواجه شد که این تصمیمات را دارای شبهه منفعت‌طلبی دانسته بود.

به دنبال قائم مقامی، مهدی کرم پور از سینماگران صریح اللهجه وطنی هم به انتقاد از تصمیمات مدیران شهری پرداخته و از لزوم تغییر در سیاستگذاریهای فرهنگی شهری گفت.

جامعه صنفی تهیه کنندگی به ریاست سیدضیاء هاشمی که اغلب کوشیده مواضعی کنشمند در حمایت از صنف داشته باشد نیز به نقد صریح رفتار مدیرعامل تصویرشهر پرداخت.

با این حال هنوز محمدعلی نجفی شهردار تهران واکنشی نسبت به خودسری های یک زیردست فرهنگی از خود بروز نداده است و کاملا سکوت کرده است.

برخی سکوت شهردار را ناشی از آن میدانند که با تغییر و تحول در معاونت فرهنگی به زودی یک جابجایی فرهنگی هم در مدیریت تصویرشهر صورت خواهد گرفت.

به هر حال ایجاد شرایط عادلانه اکران در سینماهایی متعلق به بیت المال باید اصلی ترین عنصر مدیران فرهنگی باشد و به نظر میرسد مدیرعامل تصویرشهر به خاطر عدم ایجاد این شرایط عادلانه هم که شده باید هرچه زودتر جای خود را به فردی دوستدار فرهنگ و هنر دهد.